כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
למרות הבחירות המתקרבות

המחיר המעודכן: אושרה הפחתת המס על הדלק

אביגדור ליברמן צפוי לחתום מחר על צו המאריך את תוקף ההנחה על מס הבלו בלפחות חודש אחד, לאחר שקיבל לכך אישור מהיועמ"ש שאפשרה לו לחתום במהלך תקופת בחירות | מחיר הדלק בתחילת החודש הבא יירד ככל הנראה בשיעור של עד 40 אגורות לליטר בנזין ויעמוד על 6.18 שקל לליטר

המחיר המעודכן: אושרה הפחתת המס על הדלק
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר ששר האוצר אביגדור ליברמן הצליח לקבל אישור מהיועצת המשפטית לממשלה להפחתת המס בשקל לליטר למשך חודש אוגוסט, הוא צפוי להאריך מחר את ההנחה לציבור על מס הבלו שתוקפו יפוג מחר. במשרד הכלכלה יכריזו מחר על מחיר הדלק לחוש הבא והוא צפוי לרדת, בטווח שבין 20 ל-40 אגורות, ליטר בנזין צפוי לעלות בתחנות הדלק בין 6.18 ל-6.38 שקלים.

בלשכת שר האוצר ניסו לקבל אישור מהיועמ"ש להאריך את הפטור עד ה-15 בנובמבר, שבועיים אחרי הבחירות, בהתאם ליעד המקורי של שר האוצר, אלא שכאמור הוא קיבל את האישור רק עד חודש ספטמבר.

הפחתת המס של ליברמן עולה לקופת האוצר כ-350 מיליון שקל בחודש מאובדן הכנסות. בתרחיש שבו היועמ"שית תקבע שמדובר בכלכלת בחירות פסולה ולא תאשר להאריך את ההנחה על הבלו מעבר לחודש הבא, הרי שמחיר הדלק עלול לזנק בחדות ולהתייקר בחודש הבא בשקל לליטר, בהנחה ומחירי הנפט יישארו כמות שהם.

אביגדור ליברמן משרד האוצר מחירי הדלק מס הבלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד