כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ללא מורים - אין תלמידים

השלטון המקומי: "הסייעות לא יהוו פתרון לסכסוך בין המורים לאוצר"

השלטון המקומי הודיע כי לא יפעיל את מערכת החינוך וגני הילדים בלי הגננות והמורות, אם הסכסוך בין המורים למשרד האוצר לא ייפתר עד לפתיחת שנת הלימודים | בסוף השנת הלימודים שעברה ניסו ברשויות מקומיות לגייס את הסייעות לפתוח את הגנים ללא הגננות

השלטון המקומי: "הסייעות לא יהוו פתרון לסכסוך בין המורים לאוצר"
כיתה/בית ספר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

היום (שני) אישרה מליאת מרכז השלטון האזורי שגם הרשויות האזוריות לא יפעילו מסגרות חלופיות לילדי הגנים ובתי הספר היסודיים. ביום חמישי שעבר הודיעה הנהלת מרכז השלטון המקומי כי פתיחת שנת הלימודים ללא צוותי החינוך המובילים תהיה צעד לא מקצועי שעלול לפגוע בביטחון הילדים ולהקשות על ההסתגלות בהמשך, במיוחד בגילי גן וכיתות א׳-ג'. 

"בכדי לפתוח שנת לימודים כמו שצריך ולקלוט את הילדים במערכת, נדרשת נוכחות של כל הצוות החינוכי, גננות, מורים ותומכות הוראה. כולם. זה לא מקצועי לפתוח בלי הצוות המוביל", אמר ביום חמישי יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס.

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי, אמר היום: "בתנאים הנוכחיים לא ניתן לפתוח מסגרות חלופיות ולתת מענה ראוי. אנחנו קוראים לכל הצדדים למנוע שביתה מזיקה והרסנית ולמנוע כרסום נוסף באמון ההורים במערכת. אין מקום לייצר פערים נוספים בחינוך, נוסף על הפערים שהצטברו בתקופת הקורונה".

בשלטון המקומי קראו לכל הצדדים במשא ומתן שמשפיעים על פתיחת השנה כסדרה, כולל ראש הממשלה, השרים הרלוונטיים וראשי הארגונים, להתכנס ולהגיע לפתרון כולל למערכת החינוך לפני 1 בספטמבר, כדי שהילדים יחזרו למערכות החינוך בזמן. "אנחנו מאוד מקווים שיגיעו להסכמות במהרה. אנחנו מקווים שמדינת ישראל תעמיד את החינוך בראש סדר העדיפויות, בדיוק כפי שאנחנו, ראשי הרשויות, נוהגים". הנהלת מרכז השלטון המקומי הודיעה שאם השביתה תימשך ולא יימצא פתרון, היא תתכנס שוב ב-4 בספטמבר למציאת חלופות א-פורמליות למען התושבים.

במהלך השביתה בסוף יוני ניסו חלק מראשי הרשויות לקדם פתיחת גני הילדים באמצעות סייעות בלבד, שמועסקות על ידי הרשויות המקומיות עצמן. הצעד זכה לעידודו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שביקש לשבור את שביתת המורות והודיע שמשרדו יתקצב פעילויות עוקפות שביתה לילדים בעלות של מיליוני שקלים. המהלך נבלם בזכות התנגדותו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להטיל על הסייעות את מלוא הנטל והאחריות על מערכת החינוך והילדים.

השלטון המקומי גנים הסתדרות המורים סייעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד