י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מצב הגר"ע יוסף השתפר • היום יוחלט אם לשחררו

מי שהה לצד הגר"ע יוסף בימי החג ושבת וכיצד חגג הגר"ע את ראש השנה? • על מה שוחח בערב החג עם הגר"ד לאו והאדמו"ר מבעלזא • דוברת 'הדסה': מצבו השתפר

הגר"ע. צילום: פלאש 90
הגר"ע. צילום: פלאש 90

בערב החג החליטו רופאיו של הגר"ע יוסף להותיר אותו במהלך החג, בשל מצבו הרפואי, בבית החולים 'הדסה עין כרם'.

דקות אחדות קודם פרוס השנה החדשה, שוחח הרב הראשי הגר"ד לאו עם הגר"ע יוסף, שביקשו להתפלל עבורו לבשורות טובות. הרב לאו אמר לגר"ע כי העם כולו מצפה לחלקים הבאים של ספריו, וכי כלל ישראל ימשיך להתפלל לרפואתו השלמה.

הגר"ע שוחח בערב החג גם עם האדמו"ר מבעלזא וביקשו שיכוון לרפואתו בתפילות החג, תוך שהוא מאחל לו רפואה שלמה ואריכות ימים.

במהלך שני ימי החג היו לצידו של הגר"ע מספר מקורבים מצומצם ובהם בנו הגר"מ יוסף, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי וח"כ אריאל אטיאס, כמו גם עוזרו הרב צבי חקק. הגר"ע השתתף בתפילות, במניין מצומצם שהתקיים בחדרו. אריה דרעי תקע בשופר. החזן היה חזנו הקבוע במהלך השנה, יהוידע בוטא.

נכדו של הגר"ע, יעקב סיני, שתכנן אף הוא לשהות במחיצת הגר"ע במהלך החג, התבקש על ידי סבו, כשהגיע בסמיכות החג לבית החולים, שישהה במהלך החג עם משפחתו, תןך כדי שהוא מרעיף עליו ברכות לשנה החדשה. כך גם הורה הגר"ע לשאר נכדיו הנשואים שיחגגו את החג בביתם עם משפחתם.

את תפילות יום א' דר"ה התפלל הגר"ע במניין מצומצם בחדרו, וזאת עקב חולשה שפקדה אותו ביום א' של החג. ביום השני חלה הטבה משמעותית במצבו, ובמניין שנערך בבית כנסת שבסמיכות לחדרו השתתפו עשרות, בהם חולים המאושפזים בבית החולים.

בערב חג שוחח הגר"ע עם חזנו הקבוע בימים נוראים, החזן משה חבושה, ששימש גם השנה כחזן בבית מדרשו של הגר"ע בשכונת הר נוף, וביקש ממנו להתנצל בשמו בפני הציבור בבית המדרש על אשר לא התפלל איתם, וזאת עקב הוראת הרופאים. ואכן, לפני תקיעת שופר סיפר החזן למתפללים את הדברים, כהוראת הגר"ע.

ביום השני, לפני תקיעת שופר, מסר הגר"ע שיחת חיזוק שנמשכה זמן רב. בדבריו חיזק הגר"ע את המתפללים בהתמדה בתורה ובחיזוק לקראת ימי עשרת ימי תשובה. לאחר התפילה ביום השני סעד הגר"ע את סעודת החג יחד עם המתפללים. כך גם במהלך השבת, כאשר על שולחנו של הגר"ע התנגנו שירי שבת כהרגלו, ובמהלך הסעודות הרחיב בדברי תורה וחידושים.

דוברת בית הולים 'הדסה' מסרה בצאת החג: "במהלך החג חל שיפור נוסף במצבו של הרב עובדיה יוסף. הרב השתתף בתפילות החג והשבת עם מקורביו ובני משפחתו ששהו לצידו. מחר בבוקר (א) תתבצע הערכה מקיפה של מצבו".

את השיעור הקבוע במוצאי שבת מסר בנו, הרשל"צ הגר"י יוסף.

בני המשפחה מבקשים מהציבור להמשיך להעתיר בתפילה לרפואת רבינו עובדיה בן גורג'יה.
הגר''ע יוסף שיפור אטיאס דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד