ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
טקסט קדוש

חרטה והתנצלות: כך סיקר ה'גארדיאן' את הופעת אביב גפן בפני מתנחלים

בבריטניה סיקרו את הופעת אביב גפן בבית אל: עיתון ה'גארדיאן' כתב כי "דמות השלום לשעבר אביב גפן מעוררת מחלוקת עם חרטה פומבית בהופעה בגדה המערבית הכבושה"

חרטה והתנצלות: כך סיקר ה'גארדיאן' את הופעת אביב גפן בפני מתנחלים
אברהם פריד ואביב גפן צילום: חיים טויטו

העיתון הבריטי הגדול ה'גארדיאן' שנוטה לשמאל ותומך בפלסטינים באופן קבוע, סיקר את הופעת כוכב הרוק הישראלי אביב גפן, "שהיה פעם סמל של תנועת השלום במדינה", וכתב כי "הוא עורר מחלוקת כשהתנצל על דעותיו בעבר במהלך הופעה בהתנחלות לאומנית נלהבת בגדה המערבית הכבושה".

העיתון המייצג את השמאל, ציין כי "ניתן לראות בדבריו הפומביים בהתנחלות בית אל, אבן דרך תרבותית בהתרחקותה של ישראל ימינה ועוד מסמר בארון הקבורה של מורשתו לשלום של ראש הממשלה שנרצח יצחק רבין , עמו היה גפן קשור".

גפן ציין בפני המתיישבים שהוא עבר תהליך של טרנספורמציה אישית ש"פקח לי את העיניים", ושבעבר היה "בור". העיתון מצטט את דברי גפן: "ניסיתי לבסס את עצמי בקרב המעריצים שלי", אמר גפן לקהל שלו, והתייחס בין היתר להתקפות על מתנחלים במהלך ראיונות במהלך שנים עברו. "דיברתי מתוך בורות וזלזול באחר. ככל שהתבגרתי, אני מאוד מצטער על כך. למדתי הרבה דברים ואני כאן מתוך אהבה ואחדות".

העיתון ציין כי גפן הופיע בעצרת השלום ב-5 בנובמבר 1995 בתל אביב ממש לפני רצח רבין. "התמונה האחרונה שיש לישראלים רבים, היא לראות את רבין בחיים ניגש לגפן ולוחץ את ידו לפני שיורד בגרם מדרגות ונורה על ידי תומך המתנחלים, יגאל עמיר".

אורי דרומי, ששימש דוברו של רבין, מתח ביקורת על התנצלותו של גפן. "רבין בטח מתהפך בקברו אני בטוח שהוא היה אומר משהו חריף על זה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. הזמר והיוצר הישראלי, אביב גפן הופיע לראשונה ביישוב בית אל שבהרי בנימין, לצד גדול הזמר החסידי הנודע אברהם פריד. במהלך המופע פצח הזמר במונולוג בפני המשתתפים ואמר: "הופרדנו מכל מיני סיבות, רציתי לשאת חן בעיני הקהל שלי ודיברתי מתוך בורות. אני רוצה לבקש מכם סליחה. למדתי המון דברים, אני כאן מתוך אהבה. הרבה חברים עזרו לי במסע הזה".

העיתון ציין, כי "בהמשך המופע, כאשר ביצע דואט עם אברהם פריד שכלל טקסט קדוש, שלף גפן כיפה והניח על ראשו".

אביב גפן אברהם פריד בית אל רצח רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד