כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
החיסולים נמשכים

חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר בגד - ונורה למוות

אולקסי קובאלייב, לשעבר מחוקק במפלגתו של הנשיא זלנסקי שערק לרוסים ומונה לתפקיד בכיר במינהל הכיבוש בחרסון, נורה למוות בעיר יחד עם אישה איתה התגורר

חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר בגד - ונורה למוות
אולקסי קובאלייב צילום: באדיבות המצלם

אולקסי קובאלייב, חבר פרלמנט אוקראיני לשעבר וסגן שר החקלאות לשעבר בעיר חרסון הכבושה על ידי הרוסים, נורה למוות בביתו, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה. קובאלייב, בן 33, מת לאחר שספג ירי בראשו ביום ראשון האחרון. אישה איתה התגורר גם היא הותקפה, סבלה מפצעי דקירה ומתה בבית החולים ביום שני.

"חברתו של אולקסי מתה ביחידה לטיפול נמרץ לאחר שנפצעה", כך אמר סרגיי חלאן, יועץ ראש הממשל הצבאי של חרסון. אולקסי כיהן בעבר במפלגתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי. על פי הדיווחים, גופתו נמצאה על ידי אימו לאחר הפיגוע ביום ראשון. ביוני האחרון דווח שהוא תמך בפומבי בכיבוש רוסיה באזור חרסון.

אולכסנדר שרבה, לשעבר שגריר אוקראינה באוסטריה, פרסם תמונה של המחוסל בטוויטר ושאל "האם זה שווה את זה?, עוד בוגד חוסל בחרסון הכבושה" כתב.

באפריל פתחה לשכת החקירות הממלכתית האוקראינית בהליכים פליליים לפי סעיף החוק הפלילי בנושא בגידה נגד אולקסי, בטענה שאחרי הפלישה הרוסית, הוא שהה בשטח הכבוש של אזור חרסון ועזר לכוחות הכיבוש.

התקרית הדרמטית התרחשה כאשר מוסקבה מתמודדת עם ההתנקשות בדריה דוגינה בת 29, בתו של אלכסנדר דוגין מקורבו של פוטין. בתו נהרגה בפיצוץ בכביש מהיר סמוך לכפר בולשיה ממש מחוץ לבירה לפני עשרה ימים. בנוסף אזרח אוקראיני שפעל כפקיד פרו-פוטין באזור זפוריז'יה הכבושה נהרג בפיצוץ מכונית תופת, מספר ימים לאחר שדריה נהרגה. באופן דומה בסוף השבוע.

ההרוג הוא איוון סושקו, אב לילד אחד, בן 40, נהרג כשמכונית תופת התפוצצה, פצצה הוטמנה מתחת למושב שלו, בדומה לחיסול של דריה דוגינה בתו של הפילוסוף הלאומן אלכסנדר דוגין מקורבו של פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיסול פוליטי ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד