כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חצי שנה לפלישה

דיווח: שר ההגנה הרוסי הודח על ידי פוטין

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו הודח על ידי הנשיא ולדימיר פוטין לאחר שלא הצליח לספק ניצחון מהיר ומכריע במלחמת אוקראינה, כך לפי המודיעין הבריטי. שויגו אמר כי "המבצע הצבאי של הקרמלין מתנהל לפי תוכנית מוגדרת, וכל היעדים יושגו"

דיווח: שר ההגנה הרוסי הודח על ידי פוטין
סרגיי שויגו עם פוטין צילום: דוברות הקרמלין

משרד ההגנה הבריטי דיווח אתמול (שני) כי מדיווחים בתקשורת הרוסית העצמאית עולה, כי מפקדי הצבא הגיעו לתדרוך ישירות אצל פוטין על התקדמות המלחמה שנעצרה ונמצאת כעת בחודש השביעי. בדיווח גם נטען כי "קצינים וחיילים רוסים בעלי ניסיון ממקור ראשון במלחמה כנראה מלגלגים באופן שגרתי על שויגו על מנהיגותו הבלתי יעילה וחסרת נגיעה".

המודיעין הבריטי פרסם כי שויגו, שעבד במשך שנים בתעשיית הבנייה לפני שנכנס לפוליטיקה, "כנראה נאבק זמן רב כדי להתגבר על המוניטין שלו כחסר ניסיון צבאי מהותי". שויגו, בן 67, הוא השר המכהן הארוך ביותר בממשלת רוסיה, לאחר שסייע במשרד למצבי חירום מ-1991 עד 2012, אז סומן על ידי פוטין לעמוד בראש משרד ההגנה.

בתפקיד זה, שויגו הוביל את סיפוח קרים על ידי רוסיה ב-2014. הוא נחשב זמן רב לבעל בריתו הקרוב של פוטין ולמקורבו, וחבר במעגל הפנימי ההדוק של האיש החזק. במלאת שישה חודשים למלחמה בשבוע שעבר, שחפף ליום העצמאות של אוקראינה, טען שויגו כי רוסיה האטה בכוונה את קצב המערכה הצבאית שלה כדי למזער אבדות באזרחים.

בנאום בשבוע שעבר אמר שויגו כי "המבצע הצבאי של הקרמלין מתנהל לפי תוכנית מוגדרת, וכל היעדים יושגו". אבל ראש מודיעין ההגנה האוקראיני, קירילו בודאנוב, טען שהסיבה האמיתית להאטה היא "העייפות המוסרית והפיזית" של החיילים הפולשים מהלחימה, שלפי ההערכות האחרונות במערב גבתה יותר מ-47,000 קורבנות מרוסיה, יחד עם ציוד צבאי בסדר גודל של מספרים בלתי נתפסים.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא רוסיה סרגיי שויגו שר ההגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד