כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"פצצת זמן מתקתקת"

שימוש חדש: מיליארדי מסכות וכפפות גומי יתערבבו במלט

מיליארדי מסכות קורונה משומשות וכפפות גומי המושלכות למזבלות מידי חודש, מתאימות להגיע לגריסה לחתיכות קטנות, להוסיף למלט ולהפוך את הבטון לחזק עד 22% יותר מהתערובת המסורתית, כך על פי מחקר חדש

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מיליארדי מסכות קורונה משומשות חלוקי בידוד וכפפות גומי המושלכים למזבלות מדי חודש מצאו מטרה חדשה - הן יכולות לחזק בטון עד 20 אחוז ולשפר את העמידות בפני סדקים בהשוואה לתערובת המסורתית. התגלית שהוכרזה על ידי אוניברסיטת מלבורן - אוסטרליה, מחייבת לערבב לתוך מלט בנפחים שונים, בין 0.1 אחוז ל-0.25 אחוז.

מהמחקר עולה כי כפפות גומי מגדילות את חוזק הבטון ב-22 אחוזים, חלוקי בידוד עד 21 אחוז, חוזק הבטון ב-15 אחוזים וגמישות ב-12 אחוזים, ומסכות פנים הגדילו את חוזק הבטון עד 17 אחוז. השימוש החדש בפריטים ישים קץ לכ-54,000 טונות של פסולת המצטברת במטמנות בכל יום ברחבי העולם.

הצוות מציין שיש כ-129 מיליארד מסכות המושלכות לאשפה מדי יום ברחבי העולם, מה שעורר דאגות בקרב פעילי איכות הסביבה מכיוון שהם יוצרות עומס במזבלות. כך על פי אוניברסיטת RMIT.

המטרה היא לחסל את טונות הפסולת המושלכות למזבלות, מכיוון שרובם מגיעים לאגמים, נהרות ואואוקיינוסים, ודוחקים ופוגעים בבעלי החיים הימיים. במאמר שפרסמה אוניברסיטת דרום דנמרק בשנה שעברה, כינו מומחים את הכמות העצומה של מסכות פנים שנלבשות ונזרקות לפח "פצצת זמן מתקתקת".

מסכות קורונה כפפות פסולת בטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד