י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאמצי השוחד כשלו והרב ברלנד נשאר במרוקו

מאחורי הקלעים של כשלון נסיעתו של הרב אליעזר ברלנד לאומן: בכיר אוקראיני הבטיח תמורת שוחד של מאות אלפי דולרים, שהרב הנמלט לא יעצר - אך חזר בו

הרב ברלנד. צילום: ארכיון
הרב ברלנד. צילום: ארכיון

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, שתכנן להגיע לאומן, ביטל את הגעתו לאחר שכשלה עיסקת שוחד בינו לבין בכירים בממשל האוקראיני, כך מדווח 'מעריב'.

על פי הגרסה הרשמית, אותה מוסרים מקורביו, הרב שמצא מקלט במרוקו, היה אמור להגיע לאומן אך "איחר את הטיסה", כביכול. אצל רבים מחסידיו עוררה הגירסה הזו תמהון: בימי ערב ראש השנה קיימות אינספור טיסות לאוקראינה, וקשה להניח שתכנון טיסה מתאימה הינו כה מורכב.

ארי גלהר מ'מעריב', חושף מפי גורמים המעורים בפרשה שהסיפור כאן אחר: הרב חשש להגיע לאוקראינה שכן בינה לבין ישראל קיים הסכם הסגרה. כזכור, נגד הרב תלויה ועומדת בקשת מעצר ישראלית, בחשד לעבירות פליליות חמורות.

אך בכיר בממשל האוקראיני הסכים להבטיח את הגעתו של הרב ללא כל מעצר, תמורת שוחד של מאות אלפי דולרים. הטיסה הוזמנה אך ברגע האחרון הודיע הבכיר כי הוא לא יכול להבטיח את אי מעצרו של הרב.

בשל כך העדיף הרב, לעשות את ראש השנה הרחק במקום בטוח הרחק במרוקו, ולא להגיע לאומן ולהסתכן במעצר והעברה למרתפי החקירות של משטרת ישראל.

יצויין שזו הפעם הראשונה בו הרב לא התפלל באומן בראש השנה. הרב לא רק היה מחלוצי אירוע התפילה של ראש השנה באתר, אלא פעל לעידוד הגעת מתפללים למקום, אשר לדבריו התפילה בו מחוללת ישועות.
הרב אליעזר ברלנד חקירה מבוקש אומן ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד