י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

קולות מלחמה • איראן מאיימת: "נחטוף את הבת של אובמה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה ממשיך במאמציו לגייס תמיכה בקונגרס לתקיפה בסוריה • תוכניות המתקפה עודכנו: היא תימשך 3 ימים ויעדי התקיפה יהיו רבים יותר • יועצו של חמינאי מאיים: "אם אובמה יתקוף, נחטוף את בתו ונשלח לו הסרטה בה היא כפותה" • ומי סייע לאסד לייצר נשק כימי?

קולות מלחמה • איראן מאיימת: "נחטוף את הבת של אובמה"
צבא ארהב



יועצו של עלי חמינאי מזהיר: קרוביהם של בכירים אמריקאים יחטפו 21 שעות מהתקיפה בסוריה, ותישלח הסרטה בה הם כפותים.

היועץ לענייני אסטרטגיה של האייתולה עלי חמינאי, המנהיג העליון באיראן, מאיים בבלוג האישי שלו: שאם ברק אובמה יתקוף את סוריה, ילדיו, כמו גם קרובי משפחה של בכירים אחרים בממשל, יחטפו תוך 21 שעות.

היועץ אלירזה פוראני, כתב כי ממשלת ארה"ב תקבל וידאו בו מצולמים הילדים החטופים כשידיהם ורגליהם כפותות. אחת מהן, כך ציין, תהיה בתו של אובמה.

"אם ארה"ב תתקוף בסוריה, אנשי עולם כולו יבינו כי הפוליטיקאים האמריקאים ראויים לעונש אכזרי במיוחד. אם זה יקרה אובמה ילך לגיהנום".

חמינאי עצמו איים לפני יומיים כי כל התערבות אמריקנית תגרום להם לאבידות: "המתקפה הכימית היא רק תירוץ", אמר, "אין להם הוכחות שנשיא סוריה תקף. האמריקנים עושים טעויות בסוריה. הם ירגישו את ההשפעה ובהחלט יסבלו מאבידות רבות".

מתקפה של 3 ימים

תוך כך, משרד ההגנה האמריקני מעדכן את תוכניות התקיפה בסוריה ומתכנן כעת מתקפה שתימשך שלושה ימים ובמסגרתה ייפגעו מטרות רבות בהרבה מן התכנון המקורי שכלל כ-50 מטרות בלבד, כך מדווח העיתון לוס אנג'לס טיימס מפי מקורות בוושינגטון.

על פי הדיווח ארצות הברית שוקלת לצרף לתקיפה גם מטוסים, נוסף על חמש ספינות המלחמה הנערכות כעת במזרח הים התיכון.

לדברי המקורות ההחלטה על הרחבת התקיפה התקבלה על סמך הערכות כי יידרש כוח אש רב בהרבה כדי לגרום נזק של ממש לכוחותיו של הנשיא אסד.

הממשל ממשיך בניסיונותיו לגייס תמיכה בקונגרס לקראת ההצבעות בעניין תקיפה בסוריה. הנשיא אובאמה אמור להתראיין מחר ל-6 רשתות תקשורת, לפני הנאום לאומה בנושא, שיישא מחרתיים.

האמריקנים והבריטים והנשק הכימי

סלפי דיווח של ה'ניו יורק' טיימס, סוריה צברה מצבורי נשק הכימי מהגדולים בעולם גם בעזרת חברות אירופיות ואמריקניות.

לפי הדיווח, ניצלו הנשיאים בשאר אסד ואביו חאפז אל-אסד את האכיפה הרשלנית כדי לצבור נשק כימי.

כך גם פורסם ב"דיילי מייל" כי בריטניה אישרה את הדיווח לפיו חברות בריטיות מכרו חומרים כימיים לסוריה.

חברות בריטיות, היו מעורבות ביצוא סודיום פלואוריד המשמש לייצור גז סארין.

לטענת החברות מטרת יצוא החומר הייתה לשימוש בתעשית הקוסמטיקה. אך מומחי מודיעין מאמינים שמשטר אסד השתמש בחברות אלה כדי להפוך את החומר הכימי לנשק.
איראן סוריה חטיפה דמשק טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד