כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פגישת נתניהו - מקלב בוטלה

ממשיך להתערב: נתניהו ביקש להיפגש עם גדולי ישראל - וסורב

הפיצול האפשרי בבחירות הקרובות בין 'דגל' ל'אגודה' מדאיג את רה"מ לשעבר נתניהו, שחושש כי שתיהן לא יעברו את אחוז החסימה מה שישפיע באופן ניכר על כוחו של הגוש הימני בכנסת | 'בחדרי' בפרסום ראשון על ניסיונותיו של נתניהו לפשר בין הניצים וגם: מי איש הקשר בחצר הגרי"ג

ממשיך להתערב: נתניהו ביקש להיפגש עם גדולי ישראל - וסורב
הרבי מבעלזא, נתניהו, הגרי"ג אדלשטיין צילום: גילי יערי, Aharon Krohn פלאש 90 / אנשיל בעק

פרסום ראשון: המחלוקת בתוך 'אגודת ישראל' שמאיימת יותר מתמיד לפצל את המפלגה מדאיגה מאוד את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שלפי סקרים שערך, ׳דגל׳ לצד ׳אגודה׳ לא עוברות את אחוז החסימה, ולכן הוא פועל בשקט לנסות להביא לרגיעה שתבטיח את התמודדות המפלגות יחד, תחת סיעת 'יהדות התורה' - במשותף.

נתניהו קיים מספר פגישות עם נציגי יהדות התורה, תחילה עם ראשי המפלגה משה גפני ויצחק גולדקנופף וכן עם ח״כ מאיר פרוש, השבוע נועד בשנית עם חבר כנסת מאיר פרוש אליו הצטרף גם ח״כ ישראל אייכלר נציג חסידות בעלזא, וכן פעם נוספת עם יצחק גולדנקופף.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נתניהו ביקש להיפגש גם עם חבר הכנסת אורי מקלב מדגל התורה, אלא שהוא קיבל הוראה מבית רה״י הגרי״ג אדלשטיין שלא להיפגש, כדי שלא לתת לנתניהו להתערב במחלוקת האידיאולוגית.

נתניהו: "חסידים וליטאים המשיכו באחדות" | ב'יהדות התורה' זועמים: "פגיעה בגדו"י"

נתניהו הציע לתווך בקרב בין 'דגל' ל'אגודה'

מי שכן משוחח עם אנשי לשכת נתניהו, האיש למשימות מיוחדות ומקורבו נתן אשל, ומי שמשמש כיועץ חרדי לנתניהו זאב פליישמן הוא נכדו של רה״י הגרי"ג אדלשטיין שנמצא בקשר רציף עם אנשי לשכת נתניהו בעיקר מאז פיצוץ המו"מ בשבוע שעבר.

'בחדרי חרדים' חושף כי גם אנשי לשכת נתניהו ניסו במהלך סוף השבוע החולף לתאם פגישות בין נתניהו לרה"י הגרי"ג אדלשטיין והאדמו"ר מבעזלא כדי לנסות להשפיע, אלא שבבתי גדולי ישראל סירבו לאפשר מפגש שכזה כדי שלא לערב פוליטיקה במחלוקת האידיאולוגית. יצויין כי בבתי גדולי ישראל מכחישים את הפרסום, כמו גם בלשכת נתניהו משם נמסר כי מדובר ב"שקר גס".

נתניהו למד לעומק את המחלוקת בין דגל התורה לאגודת ישראל שבמרכזה הסאגה סביב שילוב מוסדות חסידות בעלזא לחינוך העצמאי וגיבוש תוכנית הלימודים החדשה ׳תקצוב לפי יעדים׳ שמכעיסה את דגל התורה ויצרה את המאבק שמאיים יותר מתמיד לפצל את המפלגות.

כזכור, בעקבות כמה ניסיונות של נתניהו להתערב במחלוקת בתוך הסיעה החרדית, חברי כנסת ביהדות התורה תקפו את נתניהו ואמרו ל'בחדרי חרדים' "ביבי פוגע בגדולי ישראל, הוא רגיל שהכל זה פוליטי, אך השיקולים של גדו"י הם אחרים, אלו שיקולים אידאולוגיים - תורניים".

ביבי נתניהו הצעת פשרה הגרי''ג אדלשטיין בעלזא בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד