כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בסיוע הרשות הפלסטינית

בשבת: הכביש הערבי בסמוך למזבח יהושע נסלל במבצע בזק

במבצע מהיר שקיימה עיריית הכפר עצירא א-שמאליה בשומרון במהלך השבת האחרונה, הושלמה סלילתו של כביש אספלט דו נתיבי שעבר בשטח C בסמוך למזבח יהושע בהר עיבל וחוצה את ההר לאורכו. במהלך סלילת המקטעים הקודמים גרסו הערבים חלק מאבניו לצורך סלילת הכביש. "ההר ההיסטורי נכבש בחסות חוסר הנוכחות היהודית"

בשבת: הכביש הערבי בסמוך למזבח יהושע נסלל במבצע בזק
הכביש הערבי צילום: פורום מאבק על כל דונם

לפני כשנה סערה המדינה לאחר שערבים מהכפר עצירא א-שמאליה השחיתו את החומה שהקיפה את מזבח יהושע בהר עיבל, וגרסו חלק מאבניה לצורך סלילת כביש ערבי דו נתיבי במקום.

את הכביש החלה לפרוץ עיריית הכפר עצירא א-שמאליה בסיוע הרשות הפלסטינית לפני כשנתיים, במטרה לחבר את הכפר לעיר שכם ובכך לייצר רצף ערבי בין הכפרים שייפרס לכל אורך רכס עיבל.

מרבית אורך הכביש שמתפרס על פני קילומטרים רבים, ממוקם בשטח B - מה שהקשה על הליכי האכיפה במקום ואפשר את סלילת הכביש במשך השנתיים האחרונות, אולם לאחר הלחץ הציבורי שנוצר בעקבות הפגיעה במזבח נמנעו הערבים מסלילת הקטע שעובר בשטח C, וחיכו לשעת כושר מתאימה.

במוצאי השבת האחרונה הכריזה לפתע העירייה כי הצליחה להשלים את סלילת הכביש בשטח C במבצע בזק שקיימה במהלך השבת, וכתבה לתושבים כי כעת קיים במקום כביש דו נתיבי שיחבר בין הכפרים באזור.

בפורום "מאבק על כל דונם" שעוקב אחר ההשתלטות הערבית על הר עיבל, מספרים כי סלילת הכביש מגיעה על רקע שער שהציב הצבא בתקופה האחרונה בכביש הגישה היחיד להר שנשאר פתוח לתנועת יהודים, ומונע את הגישה למקום באמצעות כלי רכב.

"יש פה בעצם מהלך משולב של מערכת הביטחון והרשות הפלסטינית כדי לתת לערבים שליטה מלאה על ההר", אומרים בפורום. "מצד אחד מאפשרים את סלילת הכביש הערבי לצד פעולות השתלטות רבות שבוצעו במשך השנה האחרונה, ומצד שני מגבילים את הגישה היהודית להר בכל דרך אפשרית, ומתנכלים לכל נסיון התיישבות יהודית במקום שהיה יכול לבלום את ההשתלטות הערבית על ההר".

"לצערנו, מערכת הביטחון בחרה לפנות שוב ושוב חווה יהודית חקלאית שעלתה לפני כשנתיים לשטח ההר, וניהלה כנגדה רדיפה חסרת מעצורים שכללה הרס חוסר ונשנה, החרמות ציוד ומעצרים, זאת בעקבות לחץ מסיבי מצד הרשות הפלסטינית".

"הימצאות החווה היהודית בשטח הרכס והגברת הנוכחות היהודית היו יכולים למנוע את הפגיעה האנושה שהתרחשה במזבח יהושע, אך נראה שבמערכת הביטחון מסרבים להבין זאת ולהפיק לקחים וממשיכים בנסיונות להדרת רגלי היהודים מן המקום".

אנו קוראים לעם ישראל לא להיכנע ולצאת בהמוניו לטייל בשטח הרכס בטיולים מאורגנים או ספונטניים, להנות מאוצרות הטבע והמורשת שפרוסים בהר ולחזק את את האחיזה היהודית בו", הוסיפו בפורום.

הרי שומרון רשות פלסטינית כביש שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד