י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עסקת ענק בתחום המשכנתאות

כלל ביטוח ופיננסים רוכשת ממזרחי-טפחות 80% מתיק משכנתאות

בהיקף כולל של 2.5 מיליארד ₪ • הבנק ימשיך להחזיק ב-20% מהתיק ויתפעל את התיק כולו עבור כלל

כלל ביטוח ופיננסים רוכשת ממזרחי-טפחות 80% מתיק משכנתאות
משכנתה לדיור צילום: פיקסביי

כלל ביטוח ופיננסים ומזרחי-טפחות חתמו השבוע על עסקה, לפיה חברת הביטוח תרכוש מהבנק 80% מתיק משכנתאות, בהיקף כספי כולל של 2.5 מיליארד ₪. הבנק ימשיך להחזיק ב-20% מהתיק ויתפעל את התיק כולו עבור כלל ביטוח ופיננסים.

מנקודת המבט של מזרחי-טפחות, מדובר במהלך נוסף שתכליתו לשחרר נכסי סיכון על מנת לאפשר לבנק להמשיך ולצמוח. בשנת 2015 היה מזרחי-טפחות הבנק הראשון שביצע עסקה של מכירת תיק משכנתאות ומאז חתם הבנק על יותר מ-10 עסקאות מהסוג הזה.

מבחינת כלל ביטוח ופיננסים, רכישת התיק מאפשרת גיוון של תיק ההשקעות באמצעות עוגן יציב וסולידי דוגמת תיק משכנתאות – ענף ששיעורי הכשל בו נמוכים מאוד.       
יוסי דורי, משנה למנכ״ל ומנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: ״אנו מברכים על העסקה עם מזרחי-טפחות, והחבירה לשותף מוביל בתחום הבנקאות. עסקאות לרכישת תיקי משכנתא, שכבר עשינו כמותן בעבר, הן עסקאות אשראי איכותיות ויציבות, המשקפות תשואה הולמת לעמיתי כלל ביטוח ופיננסים". 

מטעם מזרחי-טפחות הובילה את העסקה יחידת הסינדיקציה של הבנק בניהולו של איתמר אמיר, הפועלת במסגרת החטיבה העסקית בראשות אופיר מורד. את הצד המשפטי ניהלה עו"ד ורד צהר-טואף, מנהלת האגף ליעוץ משפטי בחטיבה המשפטית של הבנק.

מטעם כלל ביטוח ופיננסים הוביל את העסקה אריק רוט, מנהל מערך האשראי בכלל ביטוח ופיננסים, שהינו חלק מחטיבת ההשקעות בראשות יוסי דורי. את הצד המשפטי ניהלו מטעם משרד מיתר, עו"ד יהודית גל-אור ועו"ד סיון אתירם.

 

 

 

מזרחי טפחות כלל ביטוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד