כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ספר תורה חי"

התעורר בבעתה מהחלום המחריד וגילה שאשתו נפטרה

הג"ר אברהם מאיר וויס, ר"מ בישיבת 'באר החיים' במודיעין עילית חלם על ספר תורה שנקרע • כשהתעורר גילה שרעייתו הצדקנית, הגב' שולמית ע"ה, השיבה נשמתה ליוצרה • "מי שהכיר אותה, ידע שהיא באמת היתה ספר תורה חי" מעידים בני המשפחה ותוהים בדאגה: "מי ידאג לשתי היתומות שהשאירה אחריה?"

התעורר בבעתה מהחלום המחריד וגילה שאשתו נפטרה
ספר תורה צילום: unsplash

הסיפור שמסעיר את מודיעין עילית. הג"ר אברהם מאיר וויס שליט"א, מחשובי תלמידי החכמים בעיר, ומרביץ תורה כר"מ בישיבת 'באר החיים', וכראש כולל אברכים חשוב בעיר, מספר על חלום מחריד שחלם, ושלאחר מכן התברר לו שבאותה הזמן בדיוק נשמה רעייתו שולמית ע"ה, את נשימותיה האחרונות.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומותיה של האשה הצדקנית שולמית וויס ע"ה>>

בחלום, כך מספרים מקורביו של הרב וויס ששמעו זאת מפיו, החזיק הרב וויס ספר תורה בידיו, ולפתע נפל הספר ונקרע. הוא התעורר בבעתה שטוף זעה, וחשב לפנות לאחד מגדולי הדור כדי שיורה כיצד עליו לנהוג לאחר שחלם חלום מזעזע שכזה, והאם עליו להתענות 'תענית חלום'.

כעבור זמן קצר, כבר התברר לו פשר החלום. הוא גילה, שרעייתו שולמית ע"ה, נשמה באותו הזמן את נשימותיה האחרונה, והשיבה את נשמתה ליוצרה.

הגב' שולמית בתו של הגאון רבי יצחק זאב זמורה שליט"א, ונכדתו של הגאון הישיש רבי משה טורק זצ"ל, היתה דמות מופת בעיניו ובעיני רבים אחרים. היא סבלה ייסורים קשים במשך רוב שנות חייה. יום אחרי החתונה החלה לסבול מכאבים עזים ברגליים שבהמשך התבררו ככאבים כרוניים חסרי תקנה. בהמשך החריפה המחלה והכאבים אף התגברו.

למרות הכל, היא ניהלה אורח חיים שגרתי, היתה עובדת כגננת בגן ילדים פרטי, טיפלה בתינוקות בתשלום וגם בחינם כחלק ממעשי החסד הרבים שעשתה, הקפידה להשרות בביתה אווירה של שמחה ועליזות, גם כשהיא עצמה התייסרה בייסורים נוראיים.

בשלוש השנים האחרונות לחייה התמודדה עם זיהום חמור שהרופאים לא הצליחו להתגבר עליו. יצאה ונכנסה מאשפוזים רבים, ובהמשך גם התגלה גידול סרטני בכבד שלה. היא עברה מדי שבוע שלושה טיפולי דיאליזה בגלל הזיהום, ועוד טיפולים כימותרפיים בגלל המחלה הממארת.

למרות זאת, המשיכה בפעילות, ממיטת חוליה כשכבר לא יכלה לתפקד כמעט. היתה שומרת על התינוקת של השכנה שילדה באחרונה ולא חשה בטוב, דאגה למצוא דירה לשכנה אחרת כדי שתוכל לצאת לנופש בימי בין הזמנים, והקפידה שהילדים שלה תמיד יראו אותה שמחה ומאושרת.

שלושה ילדים ילדה הגב' שולמית ע"ה. הגדול התחתן ובאחרונה אף זכתה אמו לחבוק את נכדה הראשון, לשמוח בברית ובשמחת פדיון הבן.

שתי בנות נוספות נותרו בבית, האחת בת 20 והצעירה בת 13. שתי בנות יתומות, שגדלו בצלה של אם גדולה וצדקנית, שלימדה אותם פרקים רבים באמונה תמימה וטהורה, ובעבודת ה' מתוך שמחה, בכל מצב ובכל זמן.
עם ישראל חייב להתגייס לעזרתן. אנחנו חייבים לוודא שעד ראש השנה, נדע ששתי היתומות הללו מסודרות עם הסכום הנדרש לצורך קיומן בכבוד למשך השנים הקרובות, עד לחתונתן בס"ד.

לחצו כאן כדי לסייע ליתומותיה של האשה הצדקנית שולמית וויס ע"ה>>

קופת חולים וויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד