כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בבאיאן ממנים את הבנים

בנו השני של הרבי מונה לרב הקהילה בארה"ב

התרגשות גדולה בחסידות באיאן בארה"ב: הבוקר קיבלו החסידים בארה"ב הודעה מראש ישיבת באיאן בישראל הגר"צ רבינוביץ המבשר על הכתרת בנו השני של האדמו"ר מבאיאן - הרה"צ רבי מרדכי שלמה ברייאר לרב הקהילה בארה"ב לאחר פטירת הרב הקודם הגר"א אייכלר זצ"ל. האזינו להקלטה שקיבלו החסידים

בנו השני של הרבי מונה לרב הקהילה בארה"ב
הרה"צ רבי מרדכי שלמה ברייאר צילום: באדיבות המצלם

התרגשות גדולה בחסידות באיאן בארה"ב: הבוקר (שלישי) קיבלו חסידי באיאן בארה"ב שיחת טלפון מראש ישיבת רוז'ין באיאן בישראל הגאון רבי צבי רבינוביץ המבשר להם על הכתרת בנו של הרבי לרב הקהילה.

בהקלטה מבשר ראש הישיבה על הכתרת בנו השני של האדמו"ר מבאיאן הרה"צ רבי מרדכי שלמה ברייאר, שיכהן כרב הקהילה בארה"ב לאחר פטירת הרב הקודם הגאון הצדיק רבי אליעזר בן ציון אייכלר זצ"ל.

לפני כשלוש שנים מאז הסתלק הרב אייכלר לבית עולמו, לא כיהן רב בקהילות באיאן בארה"ב, המונים כמה בתי מדרשות: ישנו קלויז במנהטן, בויליאמסברג, במונסי ובלייקווד. אך גולת הכותרת הוא הקלויז המרכזי המפואר בשדרה ה-14 בשכונת בורו פארק בברוקלין, שם יכהן הרב החדש ואף יתפלל שם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מסיבת ההכתרה וקבלת הפנים תתקיים בי"א אלול, יום ההילולא של הרבי הזקן רבי אברהם יעקב מסאדיגורה זצ"ל, בנו של הסבא קדישא רבי ישראל מרוז'ין זצוק"ל.

בתקופה הראשונה הרה"צ רבי מרדכי שלמה ישהה בארה"ב כל חודש לתקופה של שבועים ובהמשך יעבור לגור בארה"ב. 

הבן השני עם אביו הרבי מבאיאן

הרה"צ רבי מרדכי שלמה ברייאר בן ה-38 הוא בנו השני של הרבי מבאיאן וחתן האדמו"ר מדז'יקוב ויז'ניץ והוא מתגורר בירושלים. מינויו כרב הקהילה בארה"ב, ממשיך את המגמה שהחלה להתשפט בעולם החסידות בשנים האחרונות כשהאדמו"רים ממנים את הבנים כרבני הקהילות בארץ ובעולם. 

חסידות באיאן הכתרה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד