כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האכיל אלפי בחורי ישיבות

ר' פנחס ברגר ז"ל מוכר הטשולנט האגדי הלך לעולמו

הרב פנחס ברגר ז"ל, מוכר הטשולנט המפורסם בהיכלי הישיבות עם הטרנזיט הצהובה הלך לעולמו בגיל 85. בחורי הישיבות נזכרים במכירת הטשולנט והמאפים ברכבו ליד הישיבות ועל טוב ליבו ומעשי החסד הרבים שעשה

ר' פנחס ברגר ז"ל מוכר הטשולנט האגדי הלך לעולמו
הרב פנחס ברגר ז"ל עומד על משמרתו צילום: שעי'

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' יוסף פנחס הלוי ברגר ז"ל, מחשובי חסידי שומרי אמונים, שנפטר בגיל 85.

נולד לאביו רבי יעקב מנחם ברגר זצ"ל, היה חתנו של ר' יצחק יעקב שולמן ז"ל. מנעוריו שמר מסורת אבותיו בדביקות וגמל חסדים בגופו ובממונו. 

ר' פנחס ז"ל היה מוכר בכל היכלי התורה והישיבות ברחבי הארץ, הוא היה מוכר לפרנסתו טשולנט במשך השבוע ובעיקר בליל שישי, לצד מיני מאפה, בורקסים, קוגלים ופחיות שתיה שהיה מעמיס ברכבו וכך היה מתפרנס. 

היה מסתייע בעזרת טרנזיט צהובה או לבנה עמה היה מתנייד בכל רחבי הארץ. היה מגיע לישיבות בדרום ובמרכז, ואף לירושלים לישיבת מיר, בבני ברק היה מגיע לישיבת פוניבז' וישיבת סלבודקה בליל שישי בשעות מאוחרות. רבים הכירו אותו מהעיר רחובות, באר יעקב, כפר חב"ד ועוד עשרות אזורים נוספים ברחבי הארץ לשם היה מגיע. 

ר' פנחס היה איש חסד עצום שכל חייו עשה חסדים בסתר, שהיה רואה שבחור חסר לו כסף היה נותן לו בהנחה. כך גם היה לוקח בחורים טרמפים מאזורים בהם היה מגיע בכדי שלא יירדם בדרכים.  

מכריו בוגרי הישיבות מספרים ל'בחדרי חרדים': "היו ימים שר' פנחס היה עולה ונסחב לירושלים הבירה, למכור טשולנט בלילי שלישי. מה נהדר היה לראות את ר' פנחס יוצא בשמחה ממקום מושבו ליד ההגה ופתח את תא המטען כדי להציג את סחורתו. תמיד היה לו טשולנט "רותח" למרות שזה היה בלי חימום כל הדרך מבני ברק".

לישיבות מסויימות שהיה מגיע היה שולח בחור עם 'צפצפה' שיעבור בקומות הפנימייה כי פנחס חונה למטה כל בחור שהיה עובר עם הצפצפה תוגמל בבורקס חינם.  באם ישיבות שראש הישיבה לא הרשה שיגיע לישיבה היה חונה כמה רחובות מהישיבה ומוכר את סחורתו לבחורים שרצו אוכל יותר טוב מהישיבה.

כחסיד שומרי אמונים היה קשור לרבותיו האדמו"ר בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל וכן לאדמו"רי החסידות. 

בחודש ניסן בשנה שעברה הכניס ספר תורה לעילוי נשמת רעייתו הגננת מרת יהודית לאה ע"ה לבית מדרשו של האדמו"ר משומרי אמונים קרית גת. 

זכה והותיר אחריו משפחה מפוארת את בניו ר' נחום, ר' שלמה ור' משה ובנותיו וחתניו נכדים וצאצאים. 

מסע הלוויה הערב בשעה 21:00 מבית בנו ברחוב אבן גבירול 19 בבני ברק דרך בית המדרש טעמשוואר ברחוב הרב קוטלר פינת סוקולוב לבית הלוויות שמגר בירושלים ומשם להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

טשולנט טרנזיט פנחס ברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד