כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
איסור משקאות אלכוהוליים

אמצעי האבטחה יתוגברו: פורסמו חוקים לבאים לאומן

החלטות וחוקים חדשים התקבלו באומן לקראת ראש השנה, הרשויות חוששים מפגיעות טילים ואיומי טרור כתוצאה מפעולות הצד הרוסי. "מטרתן לערער את היציבות ביחסים הבינלאומיים ולפגיעה בתדמית הבינלאומית של אוקראינה"

אמצעי האבטחה יתוגברו: פורסמו חוקים לבאים לאומן
חסידי ברסלב בנתב"ג בדרך לאומן. אילוסטרציה צילום: אבי דישי, פלאש 90

מחשש לירי טילים לעבר אומן, ואיומי טרור מהצד הרוסי, פורסמו חוקים מיוחדים לבאים לאומן. הרשויות מסרו כי החוקים במטרה להגן על הבאים. מאחר והרוסים רוצים "לערער את היציבות ביחסים הבינלאומיים ולפגיעה בתדמית הבינלאומית של אוקראינה".

על פי הדיווח בתקשורת המקומית שציטטה גורמים בכירים במערכת הביטחון של אוקראינה, "רוסיה יכולה להשתמש בהגעה המסורתית של עולי הרגל היהודים לאומן כדי לחגוג את ראש השנה, לצורך פרובוקציות, לפיכך, בתקופה מ-19 עד 30 בספטמבר יחולו בעיר החוקים הבאים.

איסור על קיום אירועים המוניים כלשהם.

איסור מכירת משקאות אלכוהוליים ומוצרים פירוטכניים.

חיזוק המשטר והפיקוח על השהות ועל התנועה של אזרחים.

איסור תנועת כלי רכב וחניה בקטעים מסוימים של הרחובות והכבישים. הגבלת הגישה למקומות שונים.

עסקנים באומן מבקשים להדגיש את אזהרת גורמי הממשל באוקראינה שכולם צריכים לפעול על פי כל החוקים. כל מי שמגיע לאומן ו"משחק משחקים במיוחד בתקופת המלחמה" מעמיד את הגעת המתפללים לאומן בראש השנה בסיכון. כמו כן, חשוב לציין כי יש לשאת את הדרכון בכל עת. כמו כן, אסור לצלם כוחות ביטחון אוקראינים, שוטרים, או כלי רכב צבאיים.

שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון 'הצלה אוקראינה' יוצא בפניה לקהל הרחב שיגיע לאומן: "אנו קוראים לציבור ששוהה בימים אלו בחודש הרחמים והסליחות להישמע לחוקי המדינה והוראות הרשויות של המדינה, אוקראינה נמצאת במלחמה על עצמאותה ואסור להקל ראש במצב בזמן שכל המדינה תחת עוצר, וכמובן להמשיך בתפילה למען שלומה של מלכות שתנצח במהרה את הרוסים".

משקאות אלכוהוליים מלחמת אוקראינה רוסיה חוקים נסיעה לאומן ראש השנה באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד