כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסכום הסופי

המתינו עם התדלוק: מחר בחצות יירדו מחירי הדלק 

משרד האנרגיה מעדכן הערב כי מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת יירד מחר בלילה ב-21 אגורות, ויגיע לכל היותר ל-6.37 שקלים לליטר בשירות עצמי | ירידת המחירים גדולה יותר בשל שינוי מדיניות שר האוצר אביגדור ליברמן 

המתינו עם התדלוק: מחר בחצות יירדו מחירי הדלק 
תור בתחנת דלק צילום: Jamal Awad/Flash90

משרד האנרגיה פרסם הערב (שלישי) את עדכון מחירי הדלק לחודש הבא: על פי מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יוזל בלילה שבין רביעי לחמישי ב-1 בספטמבר בחצות ב-21 אגורות ומחירו יעמוד על 6.37 שקלים לליטר. 

מחיר הדלק נקבע על סמך שקלול ממוצע של מחירי הבנזין באירופה בחמשת ימי המסחר שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. התוצאה מוכפלת בשער הדולר ביום המסחר החמישי, בתוספת עלויות מקומיות — מרווח שיווק ומיסים.

יצוין כי ירידת המחירים נבלמה מעט לעומת החודשים הקודמים בהם ראינו ירידה של מעל לשקל לליטר וזאת בשל שינוי מדיניות שר האוצר.

מוקדם יותר פרסמנו כי היות ומחיר הדלק לפני מס צפוי שוב לרדת זה החודש השלישי ברציפות וכמעט מוחק את העלייה שהגיעה בשיאה ליותר משמונה שקלים לליטר, שר האוצר אביגדור ליברמן מציע "מנגנון ייצוב" של מחיר הדלק, בו המס משתנה אוטומטית ב-3 החודשים הקרובים בהתאם למחיר השוק.

לפי ההצעה, נוכח פרסום הצו בתקופת בחירות בה מכהנת ממשלת מעבר, משרד האוצר מציע "לקבוע באופן חריג מנגנון אשר נועד להתאים את השינוי בתעריף הבלו לשינויים מסוימים במחיר הבנזין", באופן החישוב הבא: אם המחיר לצרכן יהיה מעל 6.5 ש"ח המס יופחת שוב ל-100 אגורות. אם הוא ירד לטווח של 6.15 עד 6.25, הפחתת המס תעמוד רק על 76 אגורות, ואם המחיר נמוך מ6.15, הפחתת המס תחזור לגובה של 50 אגורות, ותישאר בכל מקרה 50 אגורות מאמצע נובמבר עד סופו.

מחירי הדלק אביגדור ליברמן מס הבלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד