כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
במטרה לבזבז טילים

אוקראינה גורמת לרוסים לירות על מטרות דמה

אוקראינה גורמת לרוסים לירות טילים יקרים על מטרות מדומות הדומים למערכות רקטות מתקדמות של ארה"ב. הכוחות הרוסיים בזבזו טילי שיוט ארוכי טווח יקרים על מטרות דמה. בשבועות האחרונים פוצצו חיילים אוקראינים קווי רכבת וחשמל בשטח הרוסי הכבוש

אוקראינה גורמת לרוסים לירות על מטרות דמה
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אוקראינה גורמת לרוסים לירות על מטרות דמה: האוקראינים מניחים כפיתוי מטרות עשויות מעץ, אך המכ"מ לא מסוגל לזהות דרך עדשת המל"טים הרוסיים את הזיוף, והסוללה משדרת את מיקום המטרות לנושאות טילי שיוט ימיים בים השחור. "כשהמל"טים רואים את הסוללה, זה כמו יעד VIP", אמר בכיר אוקראיני ל'וושינגטון פוסט'.

לאחר מספר שבועות בשטח, מטרות מדומות בזבזו לרוסים לפחות 10 טילי שיוט מסוג קליבר יקרים, הצלחה שהובילה את אוקראינה להרחיב את ייצור המטרות הדמה לשימוש רחב יותר, אמר הבכיר האוקראיני, שכמו אחרים דיבר בעילום שם.

השימוש במערכות רקטות מדומות, הוא אחת מהטקטיקות שהכוחות המזוינים של אוקראינה אימצו כדי להשיב מלחמה נגד אויב פולש גדול יותר ומצויד יותר. בשבועות האחרונים פוצצו חיילים אוקראינים קווי רכבת וחשמל בשטח הרוסי הכבוש, הם פוצצו חומרי נפץ בתוך מחסני נשק רוסיים ורצחו חשודים בשיתוף פעולה.

המאמצים שבהם נקטה אוקראינה כדי להגן על מערכות רקטות שסופקו מארה"ב מדגישים את חשיבותן בשדה הקרב. בחודש שעבר הורה שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, לגנרלים שלו לתעדף את השמדת מערכות הארטילריה ארוכות הטווח לאחר שהן פגעו בקווי אספקה ​​רוסים מרכזיים.

כמעט מדי שבוע, שויגו ובכירי הגנה רוסים אחרים מכריזים על תקיפות מוצלחות חדשות על מערכות רקטות שסופקו מהמערב מתוצרת ארה"ב, אך מסתבר שהן פוגעות בעיקר במטרות דמה.

מלחמת אוקראינה רוסיה שיגור טילים מטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד