כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בעל אזרחות ישראלית

לאחר לוויה בצרפת: גופת הנרצח הוטסה לארץ

זעם רב בקרב יהודי צרפת על רצח אייל חדד בן ה-34 | החשוד ברצח שהה עם אייל מספר ימים בשל עבודה שביצע בביתו ולאח"מ רצח, קבר אותו והודיע ​​על כך לרשויות | הוא הודה בפשע יומיים לאחר מכן

לאחר לוויה בצרפת: גופת הנרצח הוטסה לארץ
גופת הנרצח בדרכה לארץ צילום: מרדכי לובעצקי

זעם רב בקרב יהודי צרפת לאחר שהתברר כי גבר יהודי נרצח ב-19 באוגוסט על ידי חשוד מוסלמי באזור פריז.

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב אמר בעקבות הרצח של אייל חדד בצרפת כי: "מדובר בטרגדיה גדולה. אייל חדד, יהודי בעל אזרחות ישראלית נרצח באכזריות על ידי שכנו, חבר שהכיר. הרוצח נעצר, אך נראה שוב כי הרוצח, צעיר ממוצא אלג׳יראי, פעל ממניעים אנטישמיים".

עוד אמר, "החקירה תוכיח זאת ואני בקשר עם כל הרשויות בנושא. פנו אליי בני משפחתו שסיפרו כי אייל שקל למעלה מ-130 קילו ועל כן הם חושדים כי הרוצח לא פעל לבדו. יש עוד הרבה סימני שאלה בפרשה ואני רוצה להאמין שמערכת המשפט תדאג לשפוך אור על הפרשה ושהצדק ייעשה".

בצרפת התקיימה אתמול הלוויתו של אייל הי"ד, גופתו תגיע היום לישראל וביום חמישי מתוכננת הלוויה, פרטים לגביה עדיין לא פורסמו.


חביב הסביר כי "אחרי רציחתם של די ג'י סלאם, אילן חלימי, שרה חלימי, מירי קנול, רנה חג'ג, מרים מונסונגו, יהונתן, אריה וגבריאל סנדלר, פיליפ ברהם, יואן כהן, יואב חטאב, פרנסואה מישל סעדה, עוד יהודי נרצח על ידי מוסלמי. זה המצב העגום בצרפת 2022 כשהאנטישמיות והפנים בחדשות שלה האנטי-ציונות חיה ובועטת מתמיד".

אייל חדד הי"ד

הרצח אירע ב-19 באוגוסט, לפי מידע שמסר המכון לזיהוי פלילי, על פי החשד, החשוד היכה למוות בגרזן את הקורבן ולאחר מכן קבר אותו והודיע ​​על כך לרשויות. על פי החשד הוא הודה בפשעו יומיים לאחר מכן.

על פי החקירה, שני הגברים הכירו על ידי חברים משותפים. החשוד, בן 24 ממוצא תוניסאי, שהה עם קורבנו במשך מספר ימים לאחר שעשה עבודה בביתו. מוסדות יהודיים שונים בצרפת ובמדינות נוספות באירופה גינו את הרצח וביקשו מבתי המשפט לא לשלול מוטיבים אנטישמיים. אייל חדד צפוי להיקבר בישראל מחר יום חמישי בהתאם לרצון המשפחה.


הרוצח מוחמד דרידי

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אייל חדד, יהודי בן 34, נרצח באכזריות על ידי מוסלמי מוחמד דרידי. דרידי היכה את ההודי בביתו עם גרזן וקבר את גופתו במקום. לאחר מכן הוא הסגיר את עצמו למשטרה.

לטענת גורמים יהודיים בצרפת, התקשורת לא מדברת על המקרה, והממשלה עדיין שותקת. הרצח אירע בתאריך 19 באוגוסט. על פי הארגון היהודי הצרפתי BNVCA, היהודי שנרצח הוא במקורו מג'רבה בתוניסיה ומשפחתו מתגוררת בדרום ישראל. הרצח התרחש בלונגפרייר בצפון צרפת.

על פי הדיווח בערוץ CNEWS, החשוד נכנס לצרפת באופן בלתי חוקי בסביבות 2017. הוא מעולם לא הגיש בקשה לויזה חוקית והיה נגדו שני צווי גירוש, האחת ב-2018, והשנייה ב-2022.

רצח יהודי אנטישמיות צרפת משטרת צרפת לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד