כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צדקה יוצאת דופן

זכויות ליום הדין: רבים מסייעים ל'יתומי אלול' להתחתן

זכות מיוחדת של צדקה יוצאת דופן להשיא יתומים ויתומות • ברכה נדירה מפיו של רשכבה"ג מרן רבינו ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א • העיניים הבורקות של החתנים והכלות היתומים והיתומות, והברכות החמות שלהם ילוו אתכם כשתעברו לפני שופט כל הארץ

זכויות ליום הדין: רבים מסייעים ל'יתומי אלול' להתחתן
הגר"ג אדלשטיין צילום: באדיבות המצלם

ימי הרחמים והסליחות כבר כאן, קול השופר מהדהד בחלל, בני עדות המזרח כבר משכימים לסליחות, ובקרוב מאוד יצטרפו אליהם גם בני עדות אשכנז.
ההכנות הנפשיות לראש השנה בעיצומן. כולנו בודקים בחורים ובסדקים שבלב, מעבירים תפילין ומזוזות לבדיקה, ומתכוננים בסילודין ליום הדין.

לתרומה ל-68 יתומי אלול הקליקו כאן>>>

כל כך הרבה מונח על הפרק, הפרנסה, הבריאות, הנחת מהילדים, החיים שלנו של ההורים והילדים. כל כך הרבה חולים זקוקים לרפואה, כל כך הרבה חשוכי בנים זקוקים לישועה. כולנו מבינים שיש לנו הזדמנות להשפיע על עתידנו בשנה הקרובה, יש לנו הזדמנות לקרוע את רוע הגזירה על ידי תשובה ותפילה וצדקה.

ובעוד אנו מתכוננים ומחפשים דרכים להוסיף זכויות, משמים זיכו אותנו בזכות מיוחדת במינה שאנחנו יכולים לזכות בה בן רגע!
הזכות של השאת יתומים ויתומות!

הגמרא במסכת כתובות אומרת שמי שמחתן יתום ויתומה, עליו נאמר שהוא "עושה צדקה בכל עת", כלומר, כשנעבור כבני מרון לפני שופט כל הארץ, כשייחרץ הגורל שלנו לשנה הקרובה, אנחנו נרצה להרבות באותם רגעים בתשובה, תפילה וצדקה. אבל איך אפשר לקיים מצוות צדקה בעיצומו של ראש השנה? על ידי קיום מצווה צדקה "בכל עת", לחתן יתום ויתומה.

זה הזמן לתרום לקרן 'יתומי אלול'. זוהי קרן מיוחדת הכוללת 68 יתומים ויתומות שמתחתנים במהלך חודש אלול, ושנמצאו זקוקים לקבל תמיכה וזכאים לה ממקרן נישואי יתומים, של 'קופת העיר'.

לנוכח גודל השעה ואחרי האסונות הכבדים שחווה הציבור החרדי בימי בין הזמנים, יצא רשכבה"ג מרן רבינו ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין שליט"א מגדרו, ובירך בפה קדשו את התורמים 680 שקלים לקרן, סכום של עשרה שקלים בלבד לכל יתום ויתומה, בברכה חריגה ויוצאת דופן:
"כל התורמים 680 שקלים למגבית עבור 68 היתומים הנישאים בחודש אלול, יזכו במידה כנגד מידה שהם וצאצאיהם יזכו להתעלות בתורה ויראת שמים ומידות טובות מתוך הרחבת הדעת לכתיבה וחתימה טובה".

מי האיש הירא את ה' ודואג מפני יום הדין, שלא יבוא וינצל את ההזדמנות הנפלאה לקחת עמו 68 סניגורים שייכנסו עמו ליום הדין, ויתייצבו לצדו ולצד בני משפחתו וילדיו שעת שיעמוד לפני בוחן לבבות ביום דין?

לתרומה ל-68 יתומי אלול הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד