ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"השהידים אנשי כבוד"

תלונה במשטרה: מורים הביעו תמיכה במחבלים

תלונה הוגשה נגד מורים בבית הספר בשומרון. "בדף הפייסבוק של בית הספר ניתן למצוא פוסטים, סרטונים, כרזות, תמונות, מעודדי טרור ואלימות", נטען בתלונה

טרור פלסטיני
טרור פלסטיני צילום: פלאש 90

ארגון לביא הגיש היום (שלישי) תלונה כנגד מורים בבית הספר בחאן אל-אחמר לאחר שלטענתו פורסמו דברי אהדה ועידוד למחבלים. התלונה מגיעה על רקע תלונה נוספת שהגישו בפורום עוטף ירושלים בגין פרסומים מסיתים לכאורה בדף הפייסבוק של בית הספר בחאן, כך דווח חנן גרינווד ב'ישראל היום'. 

אחת התלונות שהוגשה על ידי עו"ד יוסף בן ברוך מארגון לביא, עוסקת במורה מבית ספר בחאן אל-אחמר. בעתירה נכתב כי שעל פי התבטאויותיה של המורה ברשת החברתית, נראה הטענה כי היא אחותו של המחבל המורשע, ראאד אבו דאהר, שהיה מעורב, בין היתר, בפיגוע ברחוב הנביאים בו נפצעו 20 אנשים.

על פי התלונה, המורה שיבחה את אבו-דהאר בפוסט שכתבה בפייסבוק והביעה תמיכה במעשיו תוך שהיא מכנה אותו 'אסיר גיבור'. בתלונה של ארגון לביא נכתב כי בהיותה מורה בבית הספר, אין להמעיט בערכה של ההשפעה השלילית על נפש הילדים הרכים, הרואים דמות סמכות בבית הספר מתייחסת באופן חיובי והרואי לדמות נפשעת ורצחנית כראאד אבו דהר.

תלונה נוספת הוגשה כנגד מורה אחרת, על פי התלונה, המורה פרסמה פוסט התומך במחבל המורשע מרואן ברגותי, שנידון לשנות מאסר רבות על מעורבות במעשי טרור הכוללים רצח, מתוך מטרה לפגוע בביטחון הציבור ובקיום הסדר הציבורי. בתלונה נכתב כי מהאופן ההרואי הברור שבו מוצג ברגותי בפוסט, בתוספת המילים "שביתה בגין החופש והכבוד". 

לטענת הארגון, חשבון הפייסבוק הרשמי של בית הספר מפרסם תכנים מסיתים כנגד מדינת ישראל וכן תכנים המאדירים שהידים ומעודדים טרור. "בדף הפייסבוק של בית הספר ניתן למצוא פוסטים, סרטונים, כרזות, תמונות, דיווחים וחומרים מסיתים, מעודדי טרור ואלימות, וכן סיקור של אירועים המהדרים טרור, מחבלים ומעודדים אלימות וטרור", נטען בתלונה.

בתלונה למשטרה הובאו מספר דוגמאות מתאריכים שונים שבהם, על פי התלונה, בית הספר בכפר ערך אירועי הוקרה לאסירים ושהידים. נטען כי האירועים כאמור, מתפרסמים לאחר מכן בדף הפייסבוק של בית הספר שם הם מביעים את תמיכתם במחבלים.

על פי התלונה, בין השאר נכתב בדף הפייסבוק: "הם (השהידים) אנשי כבוד... הם פעימות הלב של הגבורה, מזמור האחווה, הגדלות, ותועמלני האומץ והאתגר. הם העיניים הצמודות לאדמה שהפכה לשומר לעילוי המדינה. הם המלכים ובעלי הלבבות". במקרה נוסף, הם היללו ותמכו במעשיו של המחבל חליל אלוואזיר, המכונה אבו ג'יהאד, כינו אותו 'מנהיג גיבור' וקראו ללכת בדרכיו.

בפורום עוטף ירושלים מסרו: "מדינת ישראל, משטרת ישראל וכלל הגורמים חייבים להשיב את הריבונות לעוטף ירושלים ולסביבתה של בירת ישראל, מי שנכנע בעבירות קלות, מביא מבול של עבירות נוספות ושל לאומנות וטרור. חייבים לאכוף את צווי ההריסה ולקיים את החלטות בג"צ אשר קבע כי יש לפנות את חאן אל אחמר, ויפה שעה אחת קודם".

הסתה ברשת הסתה בפייסבוק הסתה לטרור טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד