י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
צפוי להיתקל בקשיים

ממשלה חסרת רחמים: מעונות היום עתידים להתייקר במאות ש"ח

ועדת סל המחירים של מעונות היום פרסמה הבוקר את המלצותיה הסופיות והמחירים יעלו | במעונות הודיעו כי אם המחיר לא יעודכן לא יפתחו מחר את שנת הלימודים | שרת החינוך שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן: "נפעל לסבסוד העלייה למשפחות הזכאיות" | יוקר המחיה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

ועדת סל המחירים הודיעה היום (רביעי) על המלצותיה הסופיות הכוללת עלייה ממוצעת של 284 שקל בחודש למעונות הסמל – מעונות היום המוכרים שמופעלים על ידי גופים שקיבלו "סמל מעון" מהמדינה. מעונות הסמל כבר הודיעו שאם לא יעודכנו המחירים בהתאם להמלצות הוועדה, שנת הלימודים לא תפתח, וכי הן חייבות את עדכון המחיר על מנת להמשיך לפעול, כך מדווחת הדר גיל-עד באתר Ynet.

בהמלצות הוועדה הוחלט על עלייה חודשית לפי הפירוט הבא: עלייה של 180 שקל במעונות לפעוטות בגילאי שנתיים עד שלוש, 262 שקל במעונות לפעוטות בגילאי שנה עד שנתיים, ו-481 שקל במעונות היום לילדים בגילאים לידה עד שנה. במעונות הסמל שהינם למטרות רווח (המהווים כ-5% מהמעונות), יתווספו למחיר עוד 17% מע"מ.

שרת החינוך ושר האוצר הודיעו כי בכוונתם לפעול לסבסוד העלייה למשפחות הזכאיות לסבסוד, כך שלכאורה בפועל לא יחול שינוי במחיר לכ-90% מהמשפחות. עם זאת, יש לציין כי סבסוד עליית המחירים צפוי להיתקל בקשיים, שכן מדובר בממשלת מעבר שנמצאת בתקופת בחירות. לצד זאת, כלל לא בטוח שמעונות היום יסכימו לפעול ללא התאמת התעריפים.

כזכור, בתחילת שנת הלימודים הקודמת, מעונות הסמל שבתו במחאה על כך שעלויות המעונות לא עודכנו משנת 2012, מה שהוביל רבים מהם להיות גירעוניים ועל סף קריסה. בתגובה, החליטה הממשלה על כינוס ועדת המחירים לעדכון המחיר לראשונה מ-2012 וכאמור המלצותיה הסופיות מפורסמות כעת.

בתגובה לפרסום ההמלצות, אמרו שרי החינוך והאוצר כי הם "פועלים ללא לאות כדי לפתוח את הלימודים במעונות היום כסדרה. לאור זאת, הם פועלים לסבסד את העלייה במחיר המעונות למשפחות הזכאיות לסבסוד, כך שלא יחול להם שינוי בתעריף. מדובר בכ-100 אלף משפחות שיש להן פעוטות במעונות הסמל. סבסוד זה אושרר בהחלטת ממשלה בינואר האחרון, חודשים לפני היציאה לבחירות, ומגובה בחוות דעת של היועצת המשפטית של משרד החינוך".

מעונות יום משרד החינוך האוצר יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד