י' סיון התשפ"ד
16.06.2024
כָּל רֵעֶיהָ בָּגְדוּ בָהּ

הסכם הגרעין ייחתם ויפורסם במהלך השבועיים הקרובים

הסכם הגרעין בין איראן לארה"ב נסגר, ויפורסם במהלך השבועיים-שלושה הקרובים. כך לפי פקיד לשעבר בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. דובר הארגון של איראן כינה את דרישות הסוכנות מטהראן "מוגזמות"

הסכם הגרעין ייחתם ויפורסם במהלך השבועיים הקרובים
ראש ארגון האנרגיה הגרעינית של איראן, מוחמד אסלאמי צילום: תקשורת איראנית

הסכם הגרעין בין איראן לארה"ב סגור ויוכרז רשמית בשבועיים שלושה הקרובים. במקביל, דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן כינה את דרישות הסוכנות מטהראן "מוגזמות". הגורם הבכיר לשעבר בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומקורב לממשל ארה"ב, שלא רצה לדבר בשמו, אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International. כי "ממשל ביידן מתעקש לסיים את השיחות ולחתום לפני בחירות אמצע הקדנציה בארה"ב שיתקיימו בנובמבר הקרוב".

הבכיר הוסיף כי ארה"ב אמרה לצד הישראלי כי הסכם עם איראן הוא בלתי נמנע וכי במצב הנוכחי ארה"ב לא מתכוונת להיכנס למתיחות עם איראן. לדברי המקור, במהלך מסעו האחרון למזרח התיכון, אמר ביידן לארבע מדינות ערב מצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות וסעודיה כי וושינגטון תסייע למדינות אלו להשיג טכנולוגיה גרעינית.

דובר הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, אמר כי "הדרישות של ארה"ב נחשבות מוגזמות, כי הסיבה לסנקציות היא שהדרישות הללו אינן ניתנות לאכיפה". הוא לא סיפק פרטים נוספים לגבי הדרישות, אך אחד הנושאים שנדונו בימים האחרונים בין טהראן לסוכנות הוא חקירת הסוכנות על האורניום המועשר בשלושה אתרים לא מוכרזים באיראן.

במקביל לדיווח, על פי הדיווח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, איראן החלה להשתמש בצנטריפוגות IR6 מתקדמות במתקנים תת-קרקעיים של נתנז.

איראן הסכם גרעין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד