כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מדינה אנטישמית

נסגרה חנות שמכרה אביזרים הנושאים סמלים יהודיים

הבעלים של חנות בכווית נקנס וננקטו נגדו צעדים משפטיים, לאחר שמכר סמלים יהודיים. משרד המסחר פרסם תמונה של האביזרים הנושאים את הסמלים היהודיים, וציין כי "סמלים אלו נחשבים להפרה של הסדר הציבורי במדינה"

נסגרה חנות שמכרה אביזרים הנושאים סמלים יהודיים
אחד הפריטים שנאסרו למכירה בכווית צילום: משרד המסחר והתעשייה של כווית

משרד המסחר והתעשייה בכווית החרים במהלך אכיפה מיוחדת ביום שבת האחרון אביזרים הנושאים סיסמאות וסמלים יהודיים בחנות באזור סלמיה שבמחוז חוואלי בכווית. האביזרים המפרים את החוק האנטישמי של המדינה הגזענית, נתפסו על ידי צוות המשרד, וניתן דו"ח בהמשך להשלמת הליכים המשפטיים נגד בעלי החנות.

משרד המסחר פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה של האביזרים הנושאים את הסמלים היהודיים, וציין כי "סמלים אלו נחשבות להפרה של הסדר הציבורי של המדינה". גם בעבר משרד המסחר והתעשייה קנס והעמיד לדין לאחר בדיקות פתע, חברות וחנויות ששמו בתצוגה סחורות ואביזרים המפרים את הסדר הציבורי.

ביוני האחרון קנס המשרד חנויות זהב בגין הצגת פסלים וחתיכות של סמלים דתיים שאסור להציג ולמכור במדינת המפרץ, לרבות פסלי בודהה, סמלים יהודיים וסמלים נוצריים. סעיף 35 לחוקת כווית קובע חופש דת עם הסתייגות: "חופש הדת הוא מוחלט, והמדינה מגנה על החופש לקיים טקסים דתיים בהתאם למנהגים שנקבעו, ובלבד שהדבר אינו מפר את הסדר הציבורי או סותר את המוסר".

מקורות אמרו לעיתון הכוויתי, "אל-ראי", כי "פקחי המשרד עקבו, במהלך אחד ממסעות הפיקוח, אחר נוכחותם של פסלי בודהה, מגני דוד וצלבים הנושאים תמונות בעלות קונוטציה דתית בחנויות זהב".

כווית היא מדינה גזענית ואנטישמית. ביוני 2021 הפרלמנט אישר הצעת חוק שמטילה עונשים כבדים על כל מי שמנרמל את היחסים עם ישראל ומקיים עמם קשרים. העונש כולל מאסר וקנס כספי. האסיפה הלאומית של כוויית (הפרלמנט) אישרה פה אחד טיוטת חוק האוסרת "על נורמליזציה עם הכיבוש הישראלי". על פי החוק הכוויתי, ישראל נחשבת כמדינה עוינת, ונאסר על אזרחי המדינה לחתום עמה קשרים כלכליים, או לקיים קשרים עם אנשים המתגוררים בישראל. מי שמפר את החוק יכול לקבל עונש של מאסר בפועל של בין חמש לעשר שנים, וקנס כספי.

אנטישמיות כווית גזענות מגן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד