כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הימין הקיצוני נגד בן גביר

מרזל ובן ארי יקימו תנועה: "נגד שלטון יחיד"

לאחר הפרסום על הפסקת תמיכתם ביו"ר 'עוצמה יהודית', פעילי הימין ברוך מרזל ומיכאל בן ארי מתכוונים להכריז בימים הקרובים על תנועתם החוץ פרלמנטית - שבהמשך תבחן כיצד להשפיע מבחינה פוליטית ואם לרוץ לכנסת. הרב ליאור לא הביע תמיכה | מרזל: "'הגיע הזמן בן גביר'? הגיע הזמן אידיאולוגיה"

מרזל ובן ארי יקימו תנועה: "נגד שלטון יחיד"
בן ארי ומרזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

טלטלה ב'עוצמה יהודית' בעקבות הפסקת תמיכתם של ברוך מרזל ומיכאל בן ארי, מקימי התנועה, באיתמר בן גביר כפי שפורסם אמש ב'חדשות 12', כשהם מתכוונים להקים תנועה חדשה - שבינתיים לא תרוץ לכנסת.

השניים הודיעו במכתב לפני כחודש לבן גביר על הפסקת התמיכה בו לכנסת, עוד לפני החיבור שלו לבלוק הטכני עם 'הציונות הדתית', תוך שהם מבקרים את התנהלותו כלפי מוסדות המפלגה. יחד עם זאת, בינתיים הם לא מתכוונים לרוץ בבחירות הקרובות.

בן גבירבן גביר
בן גביר, נותר בלי הגרעין הקשה. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר מרזל כי לעת עתה הם לא יקימו מפלגה שתתחרה מול בן גביר, כשברקע פסילת שניהם לריצה לכנסת על ידי בג"ץ, ומבהיר כי הם עוד לא החליטו אם לפרוש מהתנועה, אלא הודיעו כי הם לא יתמכו בה לכנסת בשל "השלטון היחיד" שהח"כ מטעם המפלגה מנהל.

"'עוצמה יהודית' זה אנחנו, הפסקנו רק לתמוך בבן גביר לכנסת", הוא אומר, ומתייחס לסלוגן של המפלגה: "'הגיע הזמן בן גביר'? הגיע הזמן אידיאולוגייה. אנחנו לא מאמינים בשלטון יחיד, הוא מנהל את המפלגה באופן עצמאי. אנחנו לא רוצים לפגוע באיתמר, מאוד קשה לי הצעד הזה".
בימים הקרובים הם מתכוונים להכריז על שם תנועתם החדשה, שתהיה במקביל ל'עוצמה יהודית', ותפעל כתנועה חוץ-פרלמנטרית. בהמשך, לאחר הקמת מוסדות לתנועה, ידונו אם וכיצד לתרגם את התנועה לכוח פוליטי וריצה לכנסת.

בנצי גופשטייןבנצי גופשטיין
בנצי גופשטיין, תומך בבן-גביר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מי שבינתיים נשאר לצד בן גביר הוא בנצי גושפטיין הוא יו"ר ארגון להב"ה, שמתכוון לתמוך בחברו. הרב דב ליאור, מבכירי הרבנים בציונות הדתית ומנהיגה הרוחני של 'עוצמה יהודית', לא נתן את ברכתו להקמת התנועה ומרזל אומר כי הם לא רוצים לערב אותו בנושא. "צריך היום חיזוק של האידיאולוגייה, עם ישראל בסכנה", הוא מסכם.

הפסקת התמיכה של מרזל ובן ארי היא מכה לבן גביר, שנפרד מהגרעין הקשה של 'עוצמה יהודית' שליווה אותו עד לזינוקו בסקרים, אך יחד עם זאת, טענותיהם כלפיו מבססות את טענתו על כך שחל בו שינוי בשנים האחרונות והוא אינו קיצוני כבעבר.

ברוך מרזל מיכאל בן ארי עוצמה יהודית איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד