כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מעוררים פאניקה

אתם תהיו בהלם: לא תאמינו מי מדווח בוויז על ניידות משטרה

שוטרי תנועה במחוז סארי שבדרום-מזרח אנגליה, מדווחים על עצמם, וזאת על אף שהם לא נמצאים בצד הדרך ואורבים לנהגים, וזאת כדי שהנהגים שנמצאים בדרך יקבלו את ההתראה ויאטו את מהירותם, למרות שבמיקום הדיווח לא יחכה להם שוטר – כיוון שאלו נמצאים בכלל בתנועה

אתם תהיו בהלם: לא תאמינו מי מדווח בוויז על ניידות משטרה
וויז צילום: pexels

שוטרי תנועה במחוז סארי (Surrey) שבדרום-מזרח אנגליה, מצאו דרך מקורית להתמודד עם בעיית כוח האדם במחלקה שלהם: בזמן שהניידת נמצאת בתנועה, השוטרים מדווחים על עצמם, על אף שהם לא נמצאים בצד הדרך ואורבים לנהגים, וזאת כדי שהנהגים שנמצאים בדרך יקבלו את ההתראה ויאטו את מהירותם, למרות שבמיקום הדיווח לא יחכה להם שוטר – כיוון שכאמור אלו נמצאים בתנועה בכבישים.

את הסיפור הדי ביזארי הביא עידן בן טובים ב"גיקטיים" לדבריו משטרת התנועה של סארי העלו ציוץ ובו כתבו "אנחנו ממש לא מדווחים על משטרה ב-Waze בנקודות רנדומליות בזמן המשמרת שלנו. לא, אף פעם", בתוספת אימוג׳י קורץ שמעיד על חוש ההומור הבריטי המפורסם. את הציוץ חתמה המשטרה ב"דרך קלה לגרום לנהגים להאט בכבישים שלנו. תודה, Waze".

אפשר אולי לחלוק על ההתנהגות של משטרת התנועה של סארי אך אם נודה על האמת כשהמשפט 'משטרה לפניך' בוקע מהסמארטפון או מערכת המולטימדיה שלכם ברכב בזמן שאתם מנווטים עם Waze, אין כמעט סיכוי שלא תבדקו את מהירות הנסיעה שלכם ותתחילו להאט אותה, בתכל'ס הדבר דומה להצבת מצלמת דמה.

מה שהופך את הסיפור לעוד יותר מוזר, היא העובדה שמסיבה לא ברורה, משטרת התנועה עצמה היא זו שהודתה במעשה – מבלי שאף אחד עלה על זה קודם או דרש הסבר. 

בתגובה, החלו משתמשים להאשים את משטרת התנועה הבריטית כי השוטרים מפרים את תנאי השימוש של ווייז, לכך הגיבו כי "כשאנחנו נועצים את הסיכה (במפה, ע.ב), אנחנו במיקום", "בשום מקום ב-Waze לא כתוב שניידת צריכה לעמוד במקום", ולסיום "טכנית, הדיווחים לא שקריים. אנחנו כן נמצאים במיקום הספציפי ברגע הדיווח", שוב בליווי סמיילי סרקסטי.

באחת התגובות הסבירו בחשבון של משטרת התנועה כי ״אנחנו לא אחראיים לקיצוצים המשמעותיים בתקציבי המשטרה שחירבו את יחידות התנועה ברחבי המדינה״. על פי הגארדיאן, מספר השוטרים במחלק התנועה של אנגליה ו-וויילס ירד ב-22% ב-7 השנים האחרונות. הציוץ הזה ככל הנראה מעיד על כך שהשוטרים מבצעים את הפעולה היצירתית הזאת לא כהטרלה, אלא כאמצעי מסוים להאטת התנועה במקומות מסוימים מבלי שיצטרכו לפרוס עשרות ניידות בדרך.

למרות שרבים טענו כי השיטה לא תעבוד, לאור העובדה שהמשתמש הראשון שיראה שאין ניידת בדיווח יכול למחוק את הדיווח בלחיצת כפתור, במשטרה טוענים כי הם בדקו זאת, והשיטה בהחלט עובדת לפחות ל-10-20 דקות – אולי לאור העובדה שהמשתמשים חושדים שמדובר בניידת נסתרת או סמויה ולכן לא ממהרים לשלול את הדיווח. ועדיין, משתמשים רבים הזהירו את המשטרה כי ב-Waze אכן חוסמים חשבונות אשר מדווחים שוב ושוב דיווחים שקריים.

ב"גיקטיים" הביאו את דבריו של נשיא ארגון הנהגים הבריטי, שהתראיין לגארדיאן, דווקא הביע תמיכה ברעיון היצירתי של משטרת התנועה, וטען כי כל טקטיקה להאטת מהירות הנסיעה והצלת חיים היא לגיטימית: ״אנחנו יודעים שתמרורים המזהירים מפני מצלמות מהירות משפיעות על התנהגות הנהגים וגורמים להם להאט. השימוש של המשטרה בדיווחים ב-Waze הוא פשוט המקבילה המודרנית של תמרור מצלמת מהירות״.

 

אפליקציית וויז וויז כבישים דיווחים waze

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד