כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
דרש כסף מהקופאית

שש שנות מאסר לאנטישמי רוסי שחילל אנדרטה והיה מעורב בשוד

קיריל זארוקין, תושב וולגוגרד ברוסיה שהורשע בעבר בעבירות שונות, וחילל אנדרטה לזכר קורבנות השואה, נידון לשש שנות מאסר. העונש הכבד הגיע בגלל שוד וגניבות רבות שהאיש ביצע

שש שנות מאסר לאנטישמי רוסי שחילל אנדרטה והיה מעורב בשוד
קיריל זארוקין והאנדרטה צילום: צילום מסך

דובר בית המשפט באזור וולגוגרד שברוסיה, הודיע כי תושב מקומי קיבל שש שנות מאסר, האיש הורשע בעבר בעבירות שונות, וחילל אנדרטה לזכר קורבנות השואה, הוא נידון לעונש כבד בגלל שוד וגניבות רבות. האנדרטה לזכר קורבנות השואה, שנפתחה ב-9 בנובמבר 2021 במרכז וולגוגרד, הוקמה לזכר הוצאה להורג המונית של יהודים, היא חוללה בכתובות נאצה יומיים לאחר הפתיחה.

מספר ימים אחר כך, התבררה זהות החשוד, תושב המקום בן 23 שהורשע בעבר בשוד, ניסיון גניבה והרס רכב. בדירתו של העצור נמצאו אביזרים וספרים עם תיעוד בעלות אופי קיצוני ואנטישמי, האיש הודה במעשים הללו, כך דיווחו כלי תקשורת ברוסיה.

בית המשפט גם התייחס לנובמבר 2021, אז הנאשם ראה בחדשות מידע כי אנדרטת זיכרון לקורבנות השואה הוקמה במרכז וולגוגרד. "הוא שונא את העם היהודי, הוא זרק את הפרחים שהונחו על האנדרטה וצייר צלב קרס על פני שלט הזיכרון" נאמר בבית המשפט.

באוקטובר 2021, זארוקין, ניסה לגנוב מבית ברובע דזרז'ינסקי בוולגוגרד, אך לא הצליח לפתוח את הדלת. כמה ימים לאחר מכן, הוא ביצע שוד בחנות ודרש כסף מהקופאית. אולם הקופאית נמלטה לחדר השירותים והנאשם נתפס בסופו של דבר.

אנטישמיות ברוסיה שוד אנטישמי חילול אנדרטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד