ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ערבים זה לזה

יהודי שנהרג נרשם בטעות כנוצרי: ברגע האחרון הובא לקבר ישראל

מי כעמך ישראל: יהודי שנהרג הובא לקבר ישראל על ידי עסקנים מסורים לאחר שנרשם אצל הרשויות בטעות כנוצרי. מילטון סטורץ' בן ה-59 נפצע באורח אנוש, ופרמדיקים הובילו אותו לבית החולים שם הוא נפטר זמן קצר לאחר הגעתו. הוא הובא לקבר ישראל על ידי אנשי 'חסד של אמת'

יהודי שנהרג נרשם בטעות כנוצרי: ברגע האחרון הובא לקבר ישראל
נר צילום: pexels

במאמץ משותף של אנשים טובים, ארגוני חסד, עסקנים, רבנים, הובא לקבר ישראל יהודי שנרשם בטעות כנוצרי לאחר שנהרג בתאונת דרכים. ארגונים כמו, חסד של אמת, אחיעזר, מועצת הקהילה היהודית של רוקאווי בניו יורק, והרב איתן פיינר, דאגו להביא לקבורה יהודית מת מצווה - גבר יהודי שנהרג בתקרית מחרידה בפאר רוקאווי ביום שבת האחרון.

מילטון פיליפ סטורץ' היה אחד משני עוברי אורח תמימים שנפגעו מרכב על ידי נהג כועס שניסה לפגוע עם רכבו במישהו שהוא היה בסכסוך איתו. מילטון סטורץ' בן ה-59 נפצע באורח אנוש, ופרמדיקים הובילו אותו לבית החולים שם הוא נפטר זמן קצר לאחר הגעתו, כך דווח אתר Yeshiva world news.

עם פרסום שמו של הקורבן, פתחו מיד עסקנים מקומיים בפעולה, הם הגיעו לבית החולים כדי לברר אם המנוח היה יהודי ולכן זקוק לקבורה יהודית ראויה. בית החולים סנט ג'ון לא ידע לענות על כך. מתברר כי סטורץ' לא היה מוכר בקהילה היהודית, ובבית החולים למעשה זיהו אותו כנוצרי. לאחר ששמו נשמע יהודי, ארגונים שונים "חפרו לעומק" כדי לגלות את זהותו האמיתית.

חברי חסד של אמת, וארגון אחיעזר התעמקו בפרטים, יצרו קשר עם בתי חולים, בתי אבות, שכנים וחברים של מר סטורץ' על מנת לגרד כל פיסת מידע שיכלו למצוא עליו. לאחר מאמצים עילאיים, הם הצליחו ליצור קשר עם בני משפחה, ובכך יכלו לקבוע באופן סופי כי מר סטורץ' הוא למעשה יהודי לחלוטין.

ארגון חסד של אמת לקח על עצמה את האחריות הכספית להבטחת כבוד המת, והרב איתן פיינר ביצע את הלוויה, והוא נקבר בבית הקברות בוודרידג', ניו יורק ביום רביעי.

מת מצווה קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד