ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מפלצת בת 97

עדות במשפטה של הנאצית: "אסירים חיים אכלו אסירים מתים"

עדות מזעזעת במשפטה של הנאצית אירמגרד פורכנר בת ה-97 שהייתה מזכירה במחנה הריכוז שטוטהוף במהלך מלחמת העולם השנייה. היא מואשמת בסיוע למותם של 11,000 קורבנות | טוענת שלא ידעה דבר על המשטר הרצחני של הנאצים

עדות במשפטה של הנאצית: "אסירים חיים אכלו אסירים מתים"
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אסירים מורעבים במחנה ריכוז נאצי אכלו חלקי גופות של אסירים מתים כדי להישאר בחיים, כך סיפרה ניצולת שואה במשפט מזעזע שנערך ביום שלישי בגרמניה. אסירים הפכו לקניבלים על בסיס יומיומי, ולעתים קרובות פתחו גופות כדי להוציא את הכבד, כך בעדות הנוראה בבית המשפט הגרמני.

העדות המזעזעת הגיעה במשפט המתמשך של אירמגרד פורכנר בת ה-97, מזכירה לשעבר במחנה הריכוז שטוטהוף במהלך מלחמת העולם השנייה. פורכנר מואשמת בסיוע למותם של 11,000 קורבנות במהלך שהותה במחנה הריכוז. ניצולה אחת - ריסה זילברט, בת 93 אמרה במשפט ב-30 באוגוסט כי קניבליזם היה דבר שבשגרה בקרב אסירים מורעבים.

בשיחה באמצעות וידאו מאוסטרליה, היא אמרה לבית המשפט המחוזי במדינת שלזוויג-הולשטיין: "שטטהוף היה גיהנום, היה לנו קניבליזם במחנה. אנשים היו רעבים והם חתכו את הגופות ורצו להוציא את הכבד". זילברט נולדה למשפחה יהודית בקלייפדה, עיר נמל בליטא, ב-1929, היא אמרה כי "זה היה כל יום". כך דיווח ה'דיילי מייל'.

בעדותה הקודרת היא סיפרה כיצד אביה ואחיה נרצחו על ידי משתפי פעולה גרמנים בקובנה עיר הולדתה בשנת 1941. היא הוכנסה לגטו עם אמה ואחותה לפני שנלקחה לשטטהוף באוגוסט 1944. כל בוקר, האסירים היו צריכים להתייצב בשעה 4 בבוקר או 5 לפנות בוקר. אלה שלא יכלו לעמוד במקום הוצלפו ללא רחם על ידי שומרי האס-אס.

היא אמרה לבית המשפט: "אף אחד מאיתנו לא פנה בשם שלנו, פשוט קראו לנו ממזרים". זילברט הייתה בת 15 כשהיא ואחותה הגדולה התחבאו משומרי האס אס מתחת לגופות, לדבריה. בגלל מגיפת טיפוס, גופות היו בכל מקום במחנה.

הנאצית המפלצת טענה שלמרות שעבדה בבלוק הפיקוד של המחנה, היא לא ידעה דבר על המשטר הרצחני שלו. אך במהלך משפטה נחשף כי בעלה שהיה חייל אס אס נאצי במהלך מלחמת העולם השנייה - העיד ב-1954 כי היה מודע לכך שאנשים הומתו בגז במחנה הריכוז.

משטרת גרמניה גרמניה הנאצית שואה ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד