כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
נפתרה התעלומה

הקרחון נסוג וגופת ההרוג התגלתה אחרי 32 שנה

גופת גבר שהיה נעדר במשך 32 שנים נמצאה על קרחון שוויצרי. קרחון שנסוג לאחרונה עזר לפתור את המקרה הקפוא של צעיר בן 27 שנעלם בהרי האלפים בזמן טיול לבדו ב-1990. מטפסי הרים גילו את הגופה, יחד עם ציוד טיולים על קרחון בסוף יולי

הקרחון נסוג וגופת ההרוג התגלתה אחרי 32 שנה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

שרידי גבר גרמני שנעלם במהלך טיול ב-1990 התגלו ליד אתר הנופש ההררי של צרמט עיירה בשוויץ, בעומק הרי האלפים. מטפסי הרים גילו את הגופה, יחד עם ציוד טיולים על קרחון בסוף יולי.

לאחר מכן, הרשויות ביצעו בדיקות DNA ואישרו השבוע כי השרידים הם של צעיר בן 27 מהעיר נירטינגן, באדן-וירטמברג. משטרת שוויץ מסרה כי הצטמקות הקרחון סייעה לחשוף את גופת האיש.

בראיון ל-The Switzerland Times, מטפס ההרים לוק לצ'אנוין אמר שהוא וחברו שהיו בסיור בקרחון סטוקג'י, הבחינו לראשונה בכמה דברים צבעוניים על אבן והפכו להיות מודאגים. "היה ברור לנו שלדברים האלה אין מקור טבעי. אז החלטנו לבחון את הפריטים האלה לעומק. אז ירדנו למטה, גם כדי לברר אם עדיין יש שם מישהו ואם נוכל לעזור להם", סיפר לצ'אנוין.

לאחר מכן הם מצאו את הציוד ואת גופת האיש בסמוך אליו. "הבגדים היו בצבע ניאון ובסגנון שנות ה-80", סיפר המטייל והוסיף כי הגופה הייתה חנוטה ופגומה קלה "אך עדיין שלמה" בגלל הקור המקפיא באזור.

הקבוצה ירדה לעיירת צרמט שם הם נתנו למשטרה תמונה ואת המיקום המדויק, מה שסייע לרשויות לחלץ במהירות את הגופה. הגופה היא של גבר בן 27 שזוהה כתומס פלאם שנעלם באוגוסט 1990, בזמן שטייל ​​לבדו.

הוא יצא לדרך מהעיירה ההררית שאמוני, צרפת, בבסיס הפסגה הגבוהה ביותר של מערב אירופה, מון בלאן. הטיול של פלאם היה אמור להסתיים בדומודוסולה, איטליה, שם הוא נועד לפגוש חבר, אך הוא מעולם לא הגיע ליעד.

העיתון המקומי Der Nürtinger Zeitung דיווח כי הצעיר כתב שני מכתבים תוך כדי טיול וזמן קצר לפני היעלמותו. ב-29 ביולי, 1990, כתב פלאם מכתב לסבתו כדי לספר שהוא טיפס והסתובב במון בלאן. התקשורת האחרונה שלו הייתה עם אמו ב-1 באוגוסט ושלושה ימים לאחר מכן היא דיווחה עליו כנעדר.

עדיין לא ברור מה בדיוק קרה, אבל העיתון דיווח בזמן היעלמותו שהיה לו ציוד מצוין והוא היה מטפס הרים מנוסה. הרשויות פתחו אז בחיפוש אחר פלאם, בתקווה למצוא אותו בחיים. רשויות שווייץ ואיטליה שיתפו פעולה במאמץ החילוץ, כך דיווח ה-Nürtinger Zeitung כפי שפרסם תאגיד השידור הגרמני DW.

נערכו חיפושים בכל אתרי הקמפינג וגם מסוק עם מדריכי הרים מנוסים סרק את האזור. אבל התקוות פחתו עם הזמן, קבוצת מטיילים של המועדון האלפיני הגרמני שהיתה במקום, בערך באותו זמן שפלם נעלם, אמרה שהקרחונים באזור היו "רכים כמו חמאה", עד סוף השנה כבר ויתרו הרשויות על מאמצי החיפוש.

"ברור שזו הייתה תאונה", אמרה דוברת המשטרה, אנדריאה קופ, על המקרה, 32 שנים לאחר מכן, ברגע שראיות DNA אישרו את זהותו של פלאם. "החקירה שלנו נסגרה".

שוויץ הרי האלפים גרמניה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד