י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לקראת סוכות: כך תעצבי את שולחנות החג

רוצה להפתיע עם שולחן מושלם לחג? • יואלה פטרון, מעצבת רשת חנויות הום סנטר, עם רעיונות מקוריים שיאפשרו לך להפוך את הסעודה בחגים למפגן מרהיב של עיצוב, טעם ואסתטיקה

צילומים: שחר תמיר
צילומים: שחר תמיר

"תשומת הלב שאליה אנחנו מכוונים בעריכת שולחן החג מכוונת לסמליות החג", אומרת יואלה פטרון. "חשוב להקפיד על איכות חומרים, שימוש מושכל בקישורים ומשחקי צבע, צורה וסגנון לצד שילוב בין סטים ועיצוב של שולחן נוח, חגיגי ואינטימי - שישאיר למוזמנים זיכרונות מתוקים וחוויות טעימות ונעימות".

הטריקים לשילוב בין הסטים הקיימים לאביזרים המשלימים לחג ופתרונות מקוריים - מאפשרים לכל אחת להעיז, להרהיב ולהפתיע עם שולחן מלאה יצירתיות, רומנטיקה והשראה.

1. מיקס בין שחור, לבן וטבע - השנה נגלה כי צבעי השחור-לבן שולטים בכל סגנון ואופנה, ומשתלבים באופן טבעי גם בשולחן החג. כך תוכלו לעצב את השולחן עם גוונים טבעיים ואלמנטים רכים ושחורים, שישמשו רקע לרנרים בגוון טבעי תואם עם איורי פרחים שחורים. להשלמת המראה נוסיף כלי קרמיקה בצבע לבן או שמנת, שישלימו את האווירה ההרמונית והכפרית, וניתן לגוון עם קישוטי ענפים ירוקים ועליהם תפוחי עץ.

2. האלמנט שגונב את ההצגה - לתוספת הדר וחגיגיות לשולחן הניחו במרכזו 3 צלחות מזכוכית \ לבן על רגל (של עוגות) אחת על גבי השנייה, ותקבלו כעין מתקן גבוה שניתן להניח עליו ענפים בכל קומה. מעל לענפים ניתן להניח נרות תאורה עדינים, שיוסיפו למראה הרבה יצירתיות ושיק דקורטיבי.

3. הפורצלן מציל אותנו - גם השנה יש לזכור: קווים נקיים בעריכת שולחן יוצרים הרמוניה חגיגית ונעימה, לכן כלים מפורצלן יהיו שילוב מנצח. במקרה וחסרה לכם מערכת אוכל שלמה מפורצלן ניתן להוסיף כלים ממערכת אחרת, ומומלץ לבחור במערכת כלי זכוכית, שתתאים לכל מרקם או סגנון ותשדר חגיגיות.

4. התכשיט של השולחן - סכו"ם הוא אחד הפריטים בעריכת שולחן שכדאי להשקיע באיכותו, חשוב לקנות סכום שיש לו אחריות ומותג ידוע סכום טוב הוא כמו תכשיט, אם הסכו"ם שווה ונראה טוב השולחן שלכם ישודרג באופן אוטומטי.

5. המפה עושה את כל החג - אין כמו מפה לחגיגיות על השולחן, וגם כשמדובר במשטחי שולחנות האוכל מושקעים כמו זכוכית או עץ כבד ואיכותי או בוצר - מומלץ להוסיף מפה לבנה, שמוסיפה הרבה חגיגיות ואווירה לסעודת החג. הקפידו שהמפה תרד כמעט עד לרצפה וכי שוליה יכסו את רגלי השולחן. במקרה הצורך מומלץ אפילו להשתמש בשתי מפות - וכאן אין מקום לחסכנות.

6. יצירתיים במרכז השולחן - מרכז השולחן הוא החלק החשוב במראה הכללי וזה המקום לגלות יצירתיות. שימו לב כי כל קישוט שתשימו במרכז השולחן יפונה במהלך הארוחה לטובת הגשת המנות, כך שמומלץ לגלות פרקטיות בנושא זה. כך לדוגמא: קערות, פלטות הגשה גדולות או צלחת דקורטיבית עם בסיס יאפשרו ליהנות מנוחות הגשה לצד מראה מסוגנן. לתוספת ניתן להוסיף מעל לכלי הנבחר גם קעריות אוכל מסודרות – ההופכות לקישוט בפני עצמו.

7. גביעי החג - מומלץ להוסיף ליד כל סידור אישי יותר מגביע יין אחד, שיאפשר להרים כוסית ביחד לצד העדפה של יין אחר בהמשך הסעודה. מומלץ לבחור בגביעים על רגל שיהיו שימושיים גם ליין וגם למים, וכמובן שהגוון השקוף יוסיף הרבה אלגנטיות לשולחן.

8. אירוח חג מסביב לשולחן הוא פעילות חברתית, ולכן תוספת של מתנה קטנה ואישית ליד כל צלחת, היא הזדמנות להעלות את המורל ולהוסיף תשומת לב צנועה שתשמח את לב האורחים. בחרי במשהו קטן ואישי.
עיצוב חגים הום סנטר שולחן החג יואלה פטרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד