ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

קרב מגב • עימות בין יהודיה לערביה נגמר בבית חולים

ראש השנה בציון הרשב"י: שתי עובדות ניקיון, יהודייה וערבייה, התעמתו על מגב • הערביה נחבלה ואושפזה - המשטרה הוזעקה • "הזוי שאין אבטחה משטרתית קבועה בציון"

מירון, צילום ארכיון: מנדי אור
מירון, צילום ארכיון: מנדי אור

מהומה התרחשה ביום שישי - יום ב' דראש השנה, בחצר ציון הרשב"י במירון: בשעות אחר הצהרים הגיעה לציון עובדת נקיון יהודיה וביקשה לקחת מגב מכלי הנקיון של הציון, על מנת לנקות את מתחם בני עקיבא.

כשלקחה את המגב, ניגשה אליה עובדת ערביה מצוות הנקיון של הציון - ובין השתיים התפתח עימות. במהלך העימות דחפה היהודיה את הערביה על המגב וזו נפלה ונחבלה בראשה. צוותי רפואה שחשו למקום העניקו לעובדת הערביה טיפול רפואי ראשוני, כשלאחר מכן פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים במצב קל עם פציעה קלה וחשד לשבר.

ניידות משטרה שהגיעו, יחד עם הנט"ן לחקור את המקרה, ביקשו לקחת את העובדת היהודיה לחקירה בעיצומו של החג במשטרת צפת, אך עקב התקהלות המונים ששהו במהלך החג והשבת במקום, סוכם כי האישה תגיע במוצאי-שבת למסור את גרסתה למקרה.

רפ"ק משה ויצמן, דובר משטרת צפון אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי מדובר ב"קטטה על מגב. מפאת קדושת החג נמנעו השוטרים לבצע מעצרים, וגבו עדויות במקום. הם זימנו את שתי הנשים לתישאול בתחנת המשטרה".

"זה הזוי שאין אבטחה משטרתית קבועה בציון הרשב"י במירון", אומר בכאב יוסי זליקוביץ, יו"ר עמותת החסד 'חסדי שבתאי', המשמש כחובש ונהג אמבולנס במירון. "כמעט בכל שבוע יש בציון הרשב"י אירועים חריגים המצריכים את התערבות המשטרה. בשבת סליחות שלפני ראש השנה, אחד הנוכחים בקבר איים על אחד המתפללים שירוקן עליו מחסנית. במקרים אחרים אף איימו על חיי והתנכלו לי, זה מצב בלתי נסבל.

"המאבטחים במקום מטעם ועדת החמישה, אין להם שום יכולת ושיניים לטפל במקרים כאלה, למעט לנזוף ולצעוק על המתפרעים. גם מבקר המדינה כבר דן בנושא, אך עד היום לא נעשה שום דבר משמעותי בעניין, והפשע ממשיך".
ציון ראש השנה עימות מגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד