כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הסינים זועמים

האו"ם קבע: סין ביצעה "פשעים נגד האנושות"

דו"ח של המועצה לזכויות אדם של האו"ם על התנהלות סין מול המיעוט המוסמלי האויגורי במחוז שינג'יאנג, מכעיס את הסינים. בדו"ח נאמר כי "פעולות ממשלת סין עשויות להוות פשעים בינלאומיים, ובפרט פשעים נגד האנושות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

מישל בצ'לט, נציבת זכויות האדם של האו"ם, פרסמה דו"ח חריף נגד סין, בדו"ח של המועצה לזכויות אדם של האו"ם על התנהלות סין מול המיעוט המוסמלי האויגורי במחוז שינג'יאנג נאמר. כי "פעולות ממשלת סין עשויות להוות פשעים בינלאומיים, ובפרט פשעים נגד האנושות". כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

הדו"ח בן 48 העמודים לא השתמש במילה "רצח עם", מילים שנאמרו על ידי ארצות הברית ועל ידי בית דין לא רשמי בבריטניה בשנה שעברה. אבל זה אימת את הטענות של ארגוני זכויות אדם ופעילים לפיהם סין עצרה אויגורים, קזחים ואחרים, לעתים קרובות בשל קשרי חוץ או על הבעת אמונה דתית.

הדו"ח הוא "אתגר חסר תקדים לשקרים וליחס הנורא של בייג'ינג לאויגורים", אמרה סופי ריצ'רדסון, מנהלת ארגון Human Rights Watch בסין. "הממצאים המרשיעים של הנציב העליון מסבירים מדוע ממשלת סין נלחמה בשיניים ובציפורניים כדי למנוע את פרסום הדו"ח שחושף את הפרות הזכויות הגורפות של סין".

סין, שקיבלה עותק של הדו"ח מספר ימים לפני פרסומו לחצה על הנציבה לא לפרסם אותו. הדיווח היה "פארסה שתוכננה על ידי ארצות הברית ומספר קטן של מעצמות מערביות", אמר ג'או ליג'יאן, דובר משרד החוץ של סין, בתדרוך עיתונאי קבוע ביום רביעי. סין הגישה תגובה בת 131 עמודים שבה נאמר כי "מה שמכונה 'הערכה' של משרד זכויות האדם "מבוססת על דיסאינפורמציה ושקרים" והתעלמה מהצלחתו בעצירת הקיצוניות בשינג'יאנג.

בין המלצותיה, קראה סוכנות האו"ם לסין לשחרר מיידית את כל האנשים שנכלאו באופן שרירותי, לגלות את מקום הימצאם של אנשים שנעלמו ושבני משפחתם חיפשו מידע עליהם ולחקור את האשמות להתעללות במתקני מעצר של המיעוט המוסלמי בסין.

סין דו"ח או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד