י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הסיגריה האחרונה בחייו

יו"ר חברת הנפט הרוסית נפל מחלון ביה"ח ומת

יו"ר חברת הנפט השנייה בגודלה ברוסיה, מת היום לאחר שנפל מחלון בית החולים במוסקבה. רביל מגאנוב היה מקורב של אחת ממייסדי לוקויל, וגית אלקפרוב. אלקפרוב, סגן שר הנפט הסובייטי לשעבר, התפטר מתפקידו כנשיא לוקויל באפריל

יו"ר חברת הנפט הרוסית נפל מחלון ביה"ח ומת
רביל מגאנוב לצד נשיא רוסיה צילום: צילום מסך

התקשורת הרוסית דיווחה על מותו של רביל מגאנוב, בן 67, לאחר שנפל מחלון בית חולים במוסקבה. מגאנוב עבד בחברה מאז 1993, זמן קצר לאחר הקמת החברה, ופיקח על הזיקוק, הייצור והחיפושים שלה, והפך ליו"ר בשנת 2020. אחיו נייל הוא ראש יצרנית הנפט הרוסית הבינונית 'טאטנפט'.

רביל מגנוב טופל בקומה השישית של בית החולים, לפי הגרסה הראשונית, המוות נגרם מפציעות שנגרמו מהנפילה בשעה 7:30 בבוקר. רשויות אכיפת החוק בודקות מה קרה, כך אמר המקור. הוא הבהיר כי שוטרים פועלים במקום, הם מתשאלים את עובדי בית החולים והמטופלים. לדבריו, החוקרים יבדקו את מצלמות האבטחה במעגל סגור.

לטענת ערוץ הטלגרם 'באזה' רביל מגאנוב כנראה נפל בטעות תוך כדי עישון במרפסת, ועל החלון נמצאה חפיסת סיגריות. מגאנוב היה בבית החולים לבדיקה שגרתית עקב בעיות לב. אשתו הייתה בחדר הסמוך כשהוא נפל אל מותו.

רביל מגאנוב היה מקורב של אחת ממייסדי לוקויל, וגית אלקפרוב. אלקפרוב, סגן שר הנפט הסובייטי לשעבר, התפטר מתפקידו כנשיא לוקויל באפריל, שבוע לאחר שבריטניה הטילה עליו הקפאת נכסים ואיסור נסיעה כחלק מהסנקציות על הפעולות הצבאיות של רוסיה באוקראינה.

זהו המוות השישי הקשור לתעשיית הנפט והגז בתוך שנה. כל מקרי המוות הקשורים לתעשיית הנפט והגז היו מנפילת הבכירים מחלונות בצורה מסתורית, אף אחד לא נעצר עד היום בנוגע לשש המקרים. לא ברור מי רצה את מותם של הבכירים בתעשיית הגז.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין רביל מגאנוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד