ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תרפיית הבחירה

האיש שפיתח את הטיפול הרגשי החרדי

אחרי למעלה מ-30 שנים בתחום הטיפול הרגשי, פיתח הרב צישינסקי את תוכנית ההכשרה 'תרפיית הבחירה', המיועדת לגברים ולנשים // האם אכן הבוגרים כל כך מצליחים? והאם ההכשרה שפיתח אכן היא הדבר הנכון למטופלים שיגיעו אליכם מחר לטיפול? – כל התשובות

האיש שפיתח את הטיפול הרגשי החרדי
שמחה צ'ישינסקי צילום: באדיבות המצלם

עם דבר אחד לא ניתן להתווכח: הקליניקות של בוגרי ההכשרה שלו מלאות. כולם ממש? וודאי שלא, אין כזה דבר, אבל הרבה מאוד באחוז יוצא דופן מהמקובל. לוחות התורים שלהם - מפוקקים, קווי הטלפון שלהם - עמוסים. אלו הם המטפלים הרגשיים בוגרי 'תרפיית הבחירה' - השיטה פורצת הדרך של הרב שמחה צישינסקי מייסד מרכז 'קיויתי'.

מה זה ה'צישינסקי' הזה שכולם מדברים עליו?

גישת ההכשרה של שמחה צישינסקי איננה 'שיטה' אלמונית או מומצאת, כזו או אחרת. מדובר בגישה המבוססת על כל השיטות המקצועיות הנחקרות והמוכחות. זה לא רק CBT, או רק דינמי, או רקNLP , ובוודאי לא 'ארגז כלים' או גיבוב אוסף שיטות.

הגישה נבנתה במהלך עשרות שנים של התמודדות עם אתגרים טיפוליים, עשרות אלפי שעות של ירידה לעומק, למידה והתנסות, ניתוחים ובניית הרכב חדש, ובס"ד המון המון יצירתיות וחידושים פורצי דרך. מדובר במהפך של ממש. זו גישה חדשנית, עוצמתית, של תרפיה נכונה, איכותית, מותאמת, והעיקר – אפקטיבית ומצליחה. הרב צישינסקי לקח בבירור אחר בירור, את חומרי הגלם מכל השיטות, מתוך ההיגיון הפנימי שיש בכל שיטה, ומתוך היכרות עמוקה עם עולם הרגשות ומבנה הנפש, ובנה על היסודות הישנים את הבנין החדש – מושלם בהגשתו.

מעבר לשיטה הטיפולית, מה מיוחד בתהליך של 'קיויתי'?

תהליך ההכשרה נבנה מתוך אחריות רבה, במטרה להעניק למתאימים לטיפול רגשי בציבור החרדי – בית אמיתי לצמיחה מקצועית. הכמות והאיכות של חומרי הלמידה מעניקים למידת עומק שורשית, עם דגש על יצירת 'נפש מטפל' שזו האישיות הנדרשת כדי לעבוד כראוי. התהליך נמשך כשלוש שנים וכולל מאות שעות

איכות של למידה פרקטיקום והדרכה.

ב'קיויתי' נוצרה דמות המטפל החרדי הראוי: 100% מקצוען ו100% תורני.

הליך ההכשרה הוא 'מהפכה' של ממש גם ביחס ללימודים אקדמאים אחרים, כפי שמעידים בוגרי אוניברסיטאות ומטפלים במגוון שיטות אחרות, כי עולם הטיפול שלהם לפני ואחרי המסכת ההכשרה מבית צישינסקי, שונה לגמרי לטובה, באין ספור מעלות.

וכפי שמספר הרב ע. ל. מאופקים מהתרפיסטים החרדים המבוקשים ביותר: "למדתי כמה שיטות טיפול שמקובלות כיעילות מאוד. לאחר סיום הלימודים פרסמתי את עצמי והמתנתי למטופלים (ולשם גילוי נאות אני עדיין ממתין למטופלים 'באותה שיטה' עד היום...) והייתי מהתלמידים המצטיינים ביותר באותו קורס".

"באחת השנים נתקלתי בפרסומת של הרב צישינסקי. מיד כשהתחלתי לקרוא את סילבוס הלמידה, הבנתי שאני עומד כאן בפני משהו שונה ויסודי יותר מכל מה שהכרתי. הלמידה האיכותית המתחילה ביסודות הנפש מקנה לתלמיד ערך מוסף, שאין לאף בוגר בכל שיטה שהיא, ומי מדבר על השפה הטיפולית העוצמתית שהיא 'שוברת שוויון' ממש.  היום אני עונה, בס"ד, לתואר 'מהתרפיסטים החרדים המבוקשים ביותר' ואין ספק שזה רק בזכות ההכשרה הזו אצל צישינסקי".

הרב צישינסקי הולך רחוק יותר. רחוק מאוד. לא מכירים את זה אצלינו כלל בציבור החרדי. הוא לא מסתפק בהגשת השיטה המוצלחת. "מלבד למידת העומק" מחדד לנו הרב י. ג. ממודיעין עילית - אף הוא יועץ ומטפל מבוקש מאוד, "הלמידה כולה מלווה פרקטיקום עיוני ומעשי, וסימולציות כהכנה לשעת אמת. משכך יוצאים הבוגרים לשוק העבודה, מצוידים בנשק שובר שוויון בשוק הטיפול הפרטי של עולם הטיפול הרגשי, וכובשים אותו".

לכן אין פלא, כי המבוקשים ביותר בין התרפיסטים החרדיים – הם בוגרי 'קיויתי'. 600 שעות הכשרה, בתוספת 250 שעות פרקטיקום בשיטה יסודית זו – הופכים את התלמידים למטפלים באיכות-על.

ועכשיו, כל זה קשור אליך. רישום תשפ"ג לתרפיסטים חרדים, בעיצומו!

ואתה גם שם, בין המטפלים הרגשיים מהשורה הראשונה ובתוספת סיפוק אישי מקסימלי

היתרונות המרכזיים של שיטת 'CBT של צישינסקי – תרפיית הבחירה' הם כדלהלן:

  1. השיטה המוכחת, כיעילה ביותר, מותאמת למגזר, בנויה לתלפיות וקוצרת הצלחות.
  2. לימוד מקיף ויסודי, מהיסודות ועד לקומות הבניין הגבוהים, לימוד שורשי של כל יסודות הטיפול הרגשי.
  3. מאות שעות פרקטיקום עם הרב צישינסקי וצוות ההדרכה הבכיר. כך יוצאים לשוק העבודה עם יכולת קלינית מעשית ברמה שלא תאמן.
  4. מלגות קרן 'חדוות עולם' רואה בהכשרה של 'תרפיית הבחירה' מקום השקעה נכון להכשרת מטפלים המתאימים לחלוטין למנטליות ולתכנים החרדיים, ונכונה להעניק מלגות ללומדי הקורס. המקדימים להירשם זכאים למלגות.
  5. השמה: השוק מוצף ב'מטפלים' כביכול, אך קיים מחסור עצום במטפלים ראויים לשמם, ואכן אחוז ההשמה ב'קיויתי' לקליניקות פרטיות הינו גבוה ביותר. בנוסף, החל מהשנה, בוגרי 'קיויתי' זכאים להחזרים מקופות החולים, נתון המעניק אופציה מלאה לעבודה בשכר ציבורי עם אופק כלכלי יציב, בתוספת היתכנות גבוהה להשתלבות גם בשוק הפרטי.

    השאירו פרטים והצטרפו לשיטת הטיפול>>>

הכשרה מקצועית בחירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד