כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חולדה כרסמה גופת ילד; הפיצוי: 150,000 ש"ח

המדינה תפצה משפחה שגופת בנם הושחתה על-ידי מכרסמים בעת ששהתה במכון לרפואה משפטית באבו כביר • 150,000 שקלים ישולמו למשפחה בגין "סבל רגשי"

ראש המכון דאז, פרופ' יהודה היס
ראש המכון דאז, פרופ' יהודה היס

בית משפט השלום בת"א קבע כי המכון לרפואה משפטית חייב לשלם לבני משפחתו של ילד בן 12 סכום של 150,000 ש"ח, לאחר שפניו הושחתו על ידי חולדות בתחומי המכון. אנשי המכון איפרו את הגופה כדי להסתיר זאת ולא עדכנו את הוריו.

בדו"ח הנתיחה שלאחר המוות, שנערך בידי פרופ' יהודה היס במכון הפתולוגי לרפואה משפטית באבו כביר, נכתב שנמצאו בפניה של גופתו המנוח בן ה-12 פצעים ונשיכות שנגרמו על ידי מכרסמים לאחר המוות, ככל הנראה על-ידי חולדות.

אנשי המכון או מי מהם איפרו את הפנים על מנת להסתיר את ההשחתה. הם לא הודיעו למשפחה דבר. בעת ביצוע טקסי הקבורה הנהוגים אצל המשפחה, חשפו את פני המנוח ואז נגלו להם לראשונה ההשחתה והאיפור.

התובעים הם הוריו של המנוח, אימן שתווי, שנהרג מנפילת משאית בהיותו בן 12.

מפסק הדין עולה, כי בתאריך 24/04/2004 נפגע הילד אימן שתווי ונפצע אנושות ממשאית שנפלה עליו, והוא פונה לחדר המיון בבית החולים שניידר, ושעה לאחר מכן, בשעה 21:10 נקבע מותו.

בשעה 3:00 לפנות בוקר הגיע נהג של חברת אמבולנסים, לקח את הגופה שהייתה בתוך שק אטום, והביאה למכון הפתולוגי, שם שומר של חברת השמירה ביצע חתך קטן בשק והצמיד לידיו של המנוח תג זיהוי. השומר אף אמר לנהג להשאיר את הגופה בחדר המקררים ולכן הגופה לא הוכנסה לתוך המקרר עצמו.

בבוקר למחרת פרופ' היס ניתח את הגופה, וכתב בדו"ח הנתיחה כי נמצאו בפני הגופה פצעים ונשיכות שנגרמו על ידי מכרסמים לאחר המוות, ככל הנראה על ידי חולדות. אנשי המכון, איפרו את הפנים על מנת להסתיר את ההשחתה, ולא הודיעו על כך לבני המשפחה.

בעת ביצוע טקסי הקבורה הנהוגים אצל המשפחה, חשפו את פני המנוח ואזי נגלו להם לראשונה ההשחתה והאיפור.

בית המשפט קבע: הנזק לגופה נגרם על ידי מכרסמים, בהיותה בחדר מקררים שבמכון. הגופות המגיעות למכון בשעות הלילה חשופות לסיכונים מוגברים - הן סיכוני הטבע והמקום והן סיכונים בהתנהלות אנושית.

המדינה לא הוכיחה שנקטה באמצעים סבירים לסיכונים ועל כן התרשלה כלפי התובעים.

התנהלות המכון והיעדר עדכון של המשפחה טרם קבלת הגופה חידדו והעצימו את הזעזוע ובכך הגבירו את סבלם של התובעים.

לאור זאת פסקה כבוד השופטת יעל הניג, כי המדינה תפצה את הורי המנוח בגין סבל רגשי בסך של 150,000 ₪.

כמו כן נפסק כי המדינה תישא בשכר טרחת עורכי דינם והוצאות משפט של שני ההורים בסך 33,000 ₪ ושל כל אחד מהצדדים השלישיים בסכום כולל של 10,000 ש"ח.

פרקליטם של הורי הנער, עורך דין כרמי בוסתנאי, אמר לאחר מתן פסק הדין כי המשפחה "מכבדת את הפסיקה, שהטילה אחריות על המדינה, אולם היא אינה שבעת רצון מהסכום שנפסק, ולכן בני המשפחה שוקלים להגיש ערעור לבית המשפט העליון". לדבריו, "מדובר במקרה חריג שבו גופה מושחתת על ידי מכרסמים ונעשה ניסיון להסתיר זאת מפני המשפחה. היה מקום לתת יותר משקל לכבוד המת".
מכון אבו כביר גופה פיצוי השחתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד