כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שפכו את דמה

ר' מיילך סיפר: הגננת ספגה ביזיונות, שתקה ולחבר של הבעל נולד בן

סיפור מפעים על מחילה גמורה: גננת שספגה ממפקחת ביזיונות לעיני ההורים כשבסופו של דבר מחילתה הביאה לישועה גדולה לזוג שלא נפקדו בזרע של קיימא במשך תשע שנים. המשפיע רבי מיילך בידרמן סיפר את הסיפור השבוע לאחר שהמחילה הביאה לבן זכר שנולד בשלהי חודש אב 

ר' מיילך סיפר: הגננת ספגה ביזיונות, שתקה ולחבר של הבעל נולד בן
הגר"א בידרמן בדושינסקיא צילום: שוקי לרר

המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן סיפר השבוע מעשה נורא שתחילתו בחודש חשוון תשפ"ב וסופו בשלהי חודש אב האחרון, הסיפור מופיע השבוע בעלון 'באר הפרשה' שיוצא לאור מתורתו של המשפיע הרב בידרמן. 

רבי מיילך סיפר כי קיבל את הסיפור מבעלי המעשה עצמם. וכך היה השתלשלות המעשה: "גננת בגן ילדים החלה להרגיש שהממונה עליה - המפקחת, החליטה להצר צעדיה ואף החלה לעקוב אחריה על כל צעד ושעל, שמא ואולי תצליח למצוא פגמים בעבודתה, בכדי שתוכל לגעור בה וכו', וכבר קראה לה כמה פעמים לחדר המנהלת ל'שיחה'.

כעבור זמן מה, ביום חמישי כ"ב חשוון תשפ"ב קראה לה המפקחת לחדר המנהלת ופתחה את פיה בנזיפות קשות כהנה וכהנה, בתחילה ניסתה האישה להצדיק את עצמה, אך המפקחת המשיכה בשלה ואף טפלה עליה מעשים שלא היו ולא נבראו עד שפרצה האישה בבכי כשהיא חסרת אונים, ולא זו בלבד, אלא שמעמד הנזיפה נערך בדיוק בשעה שהורי התלמידים באים לקחת את ילדיהם חזרה לביתם, וחדר המנהלת ממוקם מול הפתח ויש בו חלון גדול כך שכל העובר רואה ושומע בנקל ובבירור את הנעשה בחדר. 

ואכן, כולם ראו כיצד המפקחת צועקת עליה ואיך היא ממררת בבכי, וכל תקוותה של הגננת הייתה רק שהאדמה תפתח את פיה ותבלע אותה מאחר שלא יכלה לשאת את אותה בושה וחרפה על לא עוול בכפה. בקושי גדול היא הצליחה לשוב לביתה, סגרה את עצמה בחדר ובכתה מאין הפוגות.

בעלה שראה את המצב ניסה לברר אצלה מה אירע, אך היא לא הייתה מסוגלת אפילו לדבר, רק כעבור כמה שעות הצליחה לספר לו את כל השתלשלות העניינים, לאחר שסיימה לדבר אמר לה, "נתנו לך מן השמים 'מתנה טובה' ו'ביזיונות' שמם, אבקש ממך שתמחלי על כל הפגיעה והכאב והצער ותבקשי מן השמים שיהא זה לזכות חברי היקר פלוני בן פלוני שכבר עברו עליו תשע שנים מאז שהתחתן ועדיין לא זכה להיוושע ולהיפקד".

אך היא לא הייתה מסוגלת לרוב כאבה העמוק על שפיכת דמה כמים בראש כל חוצות, הבעל המשיך להפציר באומרו, שדווקא בגלל גודל הקושי הרי זו שעת הכושר והזדמנות נדירה, עד שהצליח לשכנעה והגננת מחלה למפקחת בפה מלא.

והנה, במוצאי שבת קודש אור לכ"ד מנחם אב פחות מעשרה חודשים אחרי המחילה, נולד לאותו חבר בן זכר במזל טוב בזכות אותה מחילה". 

"הנעלבים ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים, עושים מאהבה ושמחים ביסורים, עליהם הכתוב אומר "ואוהביו כצאת השמש בגבורתו" .

הרב אלימלך בידרמן גננת שפיכות דמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד