כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"רעה תחת טובה"

סערה בטבריה: המוסד השתלט על 'בית יעקב' ונעל את שעריו

הורים ובנות ב'בית יעקב' בטבריה שהגיעו הבוקר לפתיחת שנת הלימודים נדהמו לראות כי השער נעול ושוטרים הגיעו לשמור על המקום | לטענת ההורים: רשת מעיין החינוך התורני השתלטו על המקום לאחר שאפשרו להם להשתמש בו ובסיוע נציגים בעירייה ההקצאה בת 65 שנה הסתיימה באופן שערורייתי לטובת המוסד החדש 

השוטרים בכניסה לבית הספר והשער הנעול
השוטרים בכניסה לבית הספר והשער הנעול צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (חמישי) נתקלו תלמידות בית ספר 'בית יעקב' בעיר בשערים נעולים, כשלטענתם, מוסד שהתארח בבניין בית הספר החליט להשתלט עליו בסיוע גורמים מהעירייה. כוחות משטרה שנשלחו על ידי העירייה פעלו באגרסיביות רבה ועל פי העדויות אף הפעילו אלימות. אחד ההורים נעצר ונזקק לטיפול רפואי.

לטענת ההורים, מדובר במבנה שהוקצה לטובת מוסד בית ספר 'בית יעקב' שהוקם לפני כ-65 שנה, ע"י רבה של העיר טבריה הגרא"ד אוירבך זצ"ל. לפני מספר שנים פנו ממעיין החינוך התורני בטבריה לרב אוירבך וביקשו לשהות במספר כיתות בקומה העליונה של המוסד, לתקופה של שנה וחצי עד לסיום השיפוץ במבנה של מעיין החינוך התורני, הרב אוירבך נענה בחיוב.

בסוף התקופה ציפו בבית יעקב כי המוסד יפנה את הכיתות, אלא שבמעיין החינוך התורני החליטו למכור את הנכס המקורי לעמותה אחרת, וביקשו מהרב אוירבך להישאר במבנה לתקופה נוספת. הרב אוירבך נעתר לבקשתם וכך נשארו עד שבשנה החולפת הלך הרב אוירבך לעולמו.

 השער הנעול // באדיבות המצלם

מאז, כך על פי עדויות ההורים והתושבים, פתחו במעיין החינוך התורני בשורה של פעולות שמטרתם השתלטות מלאה על המבנה והשלכת המוסד הוותיק מחוץ לכותלי הבניין. תחילה הם פעלו מול משרד החינוך שאף שיגר צו סגירה למוסד הוותיק, זאת למרות שהמוסד כלל לא מתוקצב על ידו, ובמקביל פעלו מול נציגות ש"ס בעירייה ליטול את ההקצאה מידי המוסד הוותיק בסוף תקופת ההקצאה.

למרות שתקופת ההקצאה טרם הסתיימה, הבוקר נעלו אנשי מעין החינוך התורני את המוסד ואף הוצבו במקום כמות גדולה של שוטרים. מנהלת 'בית יעקב' רוחמה פישר, שהגיעה למקום נדהמה לראות את בית הספר נעול ואף הציגה בפני השוטרים מסמך עירוני שמוכיח את בעלותה על הבניין עד לסוף תקופת ההקצאה אך זו נדחפה בגסות על ידי השוטרים.

כפי שניתן לראותם בתיעודים, אחד ההורים שזעם על הצעד הברוטאלי ומחה בפני השוטרים על פעולותיהם הבלתי חוקיות, נעצר בגסות ונזרק לאחר מכן לטיפול רפואי.

 מספר שוטרים מחוץ למבנה (בטרם הגיעו התלמידות) // באדיבות המצלם

אחד ההורים אמר ל'בחדרי': "יידע כל מי שעושה חסד לאחרים ומארח אותם בביתו שזה המחיר שיקבל, בסוף יזרקו אותו מהבית שלו". לדבריו, "גסות הרוח והחוצפה הזאת שמורה לגרועים שבאויבי העם היהודי, וודאי שזה ההיפך מסממן יהודי. איך ייתכן שנציגים בני תורה שמייצגים שמירת תורה ומצוות פועלים פה לגזול בנין של מוסד הוותיק בעיר?".

הורה נוסף התלונן ומספר כי לא מדובר כלל במלחמה עדתית. "אני יהודי ספרדי שבתו לומדת בבית יעקב, וכמוני רוב מוחלט של ההורים, אנחנו לא נשתוק, לא ייתכן שנציגים חרדים בעירייה יתנו יד לגזול את מבנה בית הספר".

מהעירייה נמסר לאחר פרסום הכתבה: "המקום פעל במשך שנים ללא רישיון, וכעת מאחר ופועלת בעיר ועדה קרואה, אי אפשר לעשות פוליטיקות והמקום נסגר בהוראת העירייה.

מן הצד השני טענו: מדובר במבנה אשר בצידו פעל תיכון מיסודו של הרב אוירבך אך הוא נסגר והיה ללא פעילות בשנה האחרונה, משום כך העבירה העירייה את ההקצאה למבנה של רשת מעיין החינוך התורני שמתרחב וזקוק לכיתות נוספות, רשת מעיין החינוך אינו צד למאבק ומעולם לא היה מבקש 'לגזול' מבנה בו פועל בית ספר אחר. 

עוד מבקשים להדגיש כי לא מדובר בבית ספר בית יעקב של החינוך העצמאי שנמצא במיקום שונה ועדיין פועל ומדובר בבית ספר חדש שהוקם ע"י המנהלת הגברת רוחמה פישר.

במשטרה ורשת מעיין החינוך התורני טרם הגיבו.

טבריה בית יעקב מעיין החינוך התורני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד