י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הצעת חוק: פקחים יאכפו חוקי התחבורה בעירם

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת דב חנין ותמר זנדברג • עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג לתגבר את האוכפים את חוקי התעבורה לשם המאבק בתאונות הדרכים בישראל"

פקח בפעולה. צילום ארכיון
פקח בפעולה. צילום ארכיון

לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, פקחי הרשויות המקומיות יוסמכו לאכוף את הוראות פקודת התעבורה בכדי לתגבר את מערכת אכיפת חוקי התעבורה בתחומי הרשויות המקומיות.

כותבי ההצעה, חבר הכנסת דב חנין מחד"ש ותמר זנדברג מסיעת מרצ, מסבירים כי "אכיפה מוגברת באמצעות פקחים של רשות מקומית, שנמצאים בכל מקרה ברחובות שבתחומי הרשויות המקומיות ונחשפים במסגרת עבודתם לעבירות תעבורה רבות, תסייע למערך הבטיחות בדרכים תוך ניצול משאבים קיימים, ללא תוספת עלות תקציבית".

על פי דברי ההסבר, מטרת הצעת החוק היא להפחית את מספר תאונות הדרכים בערים ולצמצם את הפגיעה בקשישים ובילדים, המהווים כשליש מסך הקורבנות בתאונות הדרכים בישראל.

באופן מעשי, אם הצעת החוק תתקבל, יוסמכו הפקחים של הרשויות המקומיות ויינתנו להם גם סמכויות אכיפה לעניין עבירות תעבורה, הזהות לסמכויות השוטרים בעניינים אלו. בדברי ההסבר מדגישים חברי הכנסת, כי פקחים אלו יוסמכו רק אם יעמדו בתנאים הקבועים בחוק ולאחר הכשרה מתאימה.

עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג לתגבר את האוכפים את חוקי התעבורה לשם המאבק בתאונות הדרכים בישראל" בהמשך ישיר להצעת החוק, המדינה חייבת להציל את פרוייקט "מתנדבים בתנועה", בו מתנדבים פועלים בשיוטר שוטרי אגף התנועה בתוך הערים. עזרתם הברוכה של אלפי המתנדבים, מסייעת למשטרת ישראל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, בכבישי הערים".
אור ירוק תאונות דרכים בטיחות בדרכים הצעת חוק מתנדבים בתנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד