כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אופטימיות רבה

ארגון הבריאות העולמי: ניתן לחסל את התפרצות אבעבועות הקוף באירופה

האטה במקרי אבעבועות הקוף חיזקה את הביטחון שניתן לחסל את ההתפרצות באירופה, כך אמרו גורמים בארגון הבריאות העולמי. "אנחנו מאמינים שנוכל לחסל העברה מתמשכת מאדם לאדם של אבעבועות הקוף באזור"

חיסוני לאבעבועות הקוף: אילוסטרציה
חיסוני לאבעבועות הקוף: אילוסטרציה צילום: לוגי גרופ

למרות אספקת חיסונים מוגבלת, מדינות רבות באירופה כולל צרפת, גרמניה, פורטוגל, ספרד ובריטניה ראו ירידה מתמשכת משבוע לשבוע במקרים חדשים. החלקים מסוימים בארצות הברית דווח גם על האטה ועל ירידה במספרים. "אנחנו מאמינים שנוכל לחסל העברה מתמשכת מאדם לאדם של אבעבועות הקוף באזור", כך אמר בתדרוך לעיתונאים הנס קלוגה, המנהל האזורי של הארגון באירופה. "כדי להתקדם לעבר חיסול הנגיף באזורנו, עלינו להגביר בדחיפות את המאמצים שלנו".

קלוגה ציין את הדוגמה של פורטוגל, שבה מאמצי הממשלה להגביר את המודעות הניעו אנשים "לנקוט אמצעי זהירות, מה שהביא לתוצאות בריאותיות טובות יותר ועוזר לבלום את ההתפרצות". אירופה, שאישרה יותר מ-22,000 מקרים של אבעבועות הקוף (יותר משליש מהמספר העולמי), אישרה עד כה חיסון אחד נגד אבעבועות הקוף.

נגיף אבעבועות הקוף פרץ באירופה בתחילת מאי לאחר דיווחים על מקרים בכמה מדינות באפריקה. ארגון הבריאות העולמי הכריז על ההתפרצות כמצב חירום לבריאות הציבור 10 שבועות לאחר מכן.

אבעבועות הקוף ארגון הבריאות העולמי חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד