כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עשרות הרוגים

שוב פיגוע תופת: פוצץ את עצמו תוך שהוא מנשק את ידי בכיר בטליבאן

לפחות 20 בני אדם נהרגו, כולל אימאם פרו-טליבאן, בפיגוע התאבדות במסגד בעיר הראט במערב אפגניסטן | מעל 50 פצועים במקום | הפיגוע הוא המשך של סדרת פיגועים שאירעו לאחרונה באפגניסטן מצד מחבלי דאעש

שוב פיגוע תופת: פוצץ את עצמו תוך שהוא מנשק את ידי בכיר בטליבאן
הבכיר שחוסל מוג'יב רחמן אנסארי צילום: דוברות הטאליבן

פיצוץ במסגד בעיר הראט במערב אפגניסטן הרג איש דת בכיר פרו-טליבאן ויותר מעשרים אזרחים. תמונות קשות שפורסמו ברשתות החברתיות, הראו גופות מוכתמות בדם הפזורות במתחם המסגד. לא הייתה נטילת אחריות מצד דאעש.

הפיצוץ אירע במסגד גוזרגה במהלך תפילת יום שישי בצהריים. "מוג'יב רחמן אנסארי עם כמה מהשומרים שלו ואזרחים נהרגו בדרכם לכיוון המסגד", אמר דובר המשטרה של הראט, מחמוד רסולי. "אחד המחבלים המתאבדים פוצץ את עצמו תוך שהוא מנשק את ידיו".

דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, אמר כי העומדים מאחורי הפיגוע ייענשו. "המלומד הדתי החזק והאמיץ של המדינה נהרג בהתקפה אכזרית", כתב מוג'אהיד בטוויטר.

האיש היה על הכוונת של מתנגדי הטאליבן, מוג'יב רחמן אנסארי התבטא בחריפות נגד אויבי הטליבאן (קרי דאעש) בכינוס גדול של אלפי חוקרים שאורגן על ידי הארגון בסוף יוני, וגינה את כל מי שהתייצב נגד הממשל.

אנסארי הוא איש דת השני הפרו-טליבאן ובכיר מאד, שנהרג בפיגוע תוך פחות מחודש, לאחר שרחימוללה חקאני מת בפיגוע התאבדות בבית הספר שלו בקאבול. חאקאני נודע בנאומים זועמים נגד ארגון דאעש שלאחר מכן נטל אחריות למותו.

אפגניסטן טאליבן דאעש פיגוע טרור פיגוע התאבדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד