י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ח"כ ליפמן: כפרות? תשתמשו בפרחים לא בתרנגולים

הח"כ החרדי של יש עתיד נגד השימוש בתרנגולים כחלק ממנהג הכפרות • "אין זה מפתיע שגם השולחן ערוך כינה את המנהג הזה שטותי" • "הפסיקו להיות חלק מההתאכזרות הזו"

כפרות. צילום: יעקב כהן
כפרות. צילום: יעקב כהן

ח"כ דב ליפמן נגד הכפרות בתרנגולים: הח"כ החרדי של יש עתיד פרסם טור באתר YNET, בו קרא להפסיק השימוש בתרנגולים כחלק ממנהג הכפרות, בערב יום כיפור.

"הגיע הזמן לקרוא מכאן, ארץ ישראל, להפסיק עם המנהג המגונה הזה", כתב ליפמן. "קריאה זו נשמעה בעבר גם מגדולי התורה. הרשב״א (רבי שלמה בן אדרת מספרד) דרש שהמנהג ה'אלילי' הזה כפי שהוא קרא לו, ייאסר לחלוטין בעירו.

"הרמב״ן כמו גם הרב כדורי גם פסקו כנגד המנהג הפגאני הזה. ולכן, אין זה מפתיע שגם השולחן ערוך, ספר החוקים היהודי כינה את המנהג הזה 'שטותי'.

"קריאה זו אינה מבקשת לעצור את מנהג הכפרות - להיפך! המנהג של שימוש במטבעות ואז הפרשתם לצדקה, הוא מנהג מאוד מקובל, רחב ומתועד כבר שנים".

בדף הפייסבוק שלו כתב ליפמן: "הגיע הזמן לעשות את מה שנכון. תשתמשו במטבעות לצדקה. תשתמשו בפרחים. הפסיקו להיות חלק מההתאכזרות הזו".

"דוד המלך לימד אותנו על החמלה של הקב״ה; 'ורחמיו על כל מעשיו'. עכשיו, בזמן המיוחד הזה של עשרת ימי התשובה בואו נבקש מהקב״ה חמלה וברכה לשנה טובה. ובואו נדגים שגם אנחנו חיים על פי חוקי החמלה".
דב ליפמן כפרות תרנגולים פרחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד