כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לוקחים אחריות

מרגש: שגריר גרמניה העניק אזרחות גרמנית לניצולת שואה

בטקס שנערך ביום שישי האחרון העניק שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט תעודת אזרחות גרמנית לאינה רותם בת ה-95 שברחה מגרמניה ב-1938. בתוך כך, הודיע הנשיא הרצוג כי יטוס מחר לגרמניה, שם ינאם בבונדסטאג ובטקס האזכרה לחללי טבח מינכן

מרגש: שגריר גרמניה העניק אזרחות גרמנית לניצולת שואה
השגריר מעניק את האזרחות צילום: שגרירות גרמניה

ביום שישי האחרון קיימה שגרירות גרמניה בישראל אירוע מיוחד, בו העניק השגריר הגרמני סטפן זייברט תעודת אזרחות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה לאינה רותם בת ה-95. בטקס נכחו 47 צאצאיה של רותם, שקיבלו יחד איתה אזרחות.

אינה רותם נולדה בפברואר 1927, וכשהייתה כבת אחת-עשרה נאצלה לברוח מגרמניה בה חלו חוקי גזע אנטישמיים. במהלך הטקס המרגש העניק זייברט את תעודת האזרחות לרותם, והודה לה על כך שהסכימה לתת אמון בגרמניה.

בתוך כך, הודיע ביום חמישי האחרון הנשיא הרצוג כי ישתתף בטקס לציון 50 שנים לטבח מינכן הנערך בגרמניה בשבוע הבא, לצד משפחות החללים. הנשיא הרצוג ימריא לגרמניה מחר, ובמהלך ביקורו יפגוש את הנשיא הגרמני שטיינמאייר ואת הקצנלר אולף שולץ. בהמשך הביקור מתוכנן הנשיא הרצוג לשאת נאום בטקס הזיכרון לזכר י"א חללי טבח מינכן, ולנאום בפני מליאת הבונדסטאג. כמו כן הוא יבקר במחנה הריכוז ברגן-בלזן, מחנה שבין משחרריו בשנת 1945 נמנה גם אביו, הנשיא לשעבר חיים הרצוג.

ביקורו של הרצוג בגרמניה יתקיים לאחר שביום רביעי האחרון הודיעה ממשלת גרמניה כי הגיעה להסדר עם משפחות חללי טבח מינכן בנוגע לפיצויים. גרמניה תפצה את משפחות החללים בכ-28 מיליון אירו, והמשפחות יקחו חלק בטקס הנערך בברלין.

הסדר זה מגיע לאחר 50 שנים בהן גרמניה סירבה לקחת אחריות מלאה על חלקה בטבח מינכן, והציעה פיצויים נמוכים במיוחד למשפחות הקורבנות.

הנשיא הרצוג אמר בעקבות ההסכם: "אני מודה לידידי, נשיא גרמניה פרנק ואלטר שטיינמאייר על הנהגתו ומחויבותו חסרת הפשרות למהלך של צדק, אנושיות ואחריות. זו לא הפעם הראשונה בה הנשיא שטיינמאייר מוכיח כי הוא ידיד קרוב של ישראל, וכי לפועלו יש תרומה כבירה למערכת היחסים החמה בין ישראל וגרמניה. אני מבקש להביע את הערכתי לצעד החשוב של ממשלת גרמניה בהנהגת הקנצלר שולץ, צעד אשר בליבתו ניצבים לקיחת אחריות ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה למשפחות חללי אולימפיאדת מינכן".

גרמניה שגרירות אזרחות שטפן זייברט ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד