ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

השר שטיניץ מבהיר: אם נותקף - נגיב ביד חזקה ובזרוע נטויה

השר יובל שטייניץ התייחס למדיניות ישראל בנוגע לזירה הסורית • "לא מעוניינים להתערב בסוריה, אך אם נותקף - נגיב ביד חזקה" • "אנחנו מזועזעים ולא אדישים למתרחש בסוריה"

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ

השר ד"ר יובל שטייניץ התייחס הערב (ראשון) בכנס של המכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור למדיניות ישראל בנוגע לנעשה בסוריה ואמר כי: "המדיניות שלנו שקולה וברורה – אנחנו לא מעוניינים לקחת חלק ולהתערב בסוריה. יחד עם זאת, אם נותקף או באם האינטרסים החיוניים שלנו יסוכנו, אנו נגיב ביד חזקה וזרוע נטויה. כמו כל העולם הנאור אנחנו מזועזעים ולא אדישים למתרחש בסוריה".

"לנוכח הסכנות והטלטלות הנגרמות מהמהומות באיזור, עולה חשיבותו של שימור הסדר הבינלאומי הקיים. חרף המהומות סביבנו, עלינו לקבוע סדרי עדיפויות. אנחנו מאמינם כי מצרים תצליח להתאושש גם ביטחונית וגם כלכלית, אבל ישנו נושא אחד שהוא החשוב ביותר: הגרעין האיראני. הגרעין האיראני הוא ערעור מוחלט של הסדר העולמי הקיים והעתיד לבוא".

"אם אני קורא נכון את רוחאני אני מצפה בקרוב לראות נחמדות ומתינות יתרה כלפי המערב ודעת קהל מערבית, בעוד הצנטריפוגות ממשיכות לעבוד. עלינו לשפוט את איראן לא על פי דיבורים ומחוות קצרות מועד אלא על פי הפעולות העיקריות".

השר שטייניץ התייחס לפעולות הטרור של ימינו ואמר, כי "הטרור פועל לא כנגד ישראל בלבד אלא כנגד העולם המערבי ואף מכה את המוסלמים בבית. פעילות הטרור כפי שאנו מכירים כיום כנגד העולם המערבי לא מכוונות כנגד מטרה מסוימת. התנאי ההכרחי לתופעה זו היא הסתה - אינדוקטרינציה ושנאה שלולא קיומה גם התופעה עצמה לא היתה מתקיימת. אני מדגיש את זה דווקא במבט על השיחות עם שכנינו הפלסטינים. אנו מקווים לחיות בדו קיום ושלום אך לא ניתן להתעלם ממערכת ההסתה הפועלת במקביל".

שטייניץ הוסיף ואמר כי "יש להגביר את השיתוף פעולה הבינלאומי במלחמה נגד הטרור אך אסור לסמוך על כוחות ההפרדה, מסוכן מאד לפתח אשליות שכוחות האו"ם יסכלו טרור. יש להפריד בין שת"פ מודיעיני ולעיתים מבצעי בינלאומי שהוא מבורך והוא קיים לבין הסתמכות על כוחות זרים שישמרו על גבולותינו".
יובל שטיניץ סוריה מדיניות ישראל התערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד