כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

'עוקץ המאפיה': 6 מיליון שקל, בריחה מהארץ ושוקת שבורה • פרסום ראשון

מה הקשר בין האדמו"ר מויז'ניץ, תנור אפיית מצות מקולקל, 6 מיליון שקל וסדרת המחאות מבוטלות? • כיצד הצליח אברך חסידי להונות כעשרה חלפני כספים ידועים? • מי הוא ה'אברך הצדיק' שטיפל בענייניו של הנוכל? • ומדוע הוטל על חשבונו עיקול? • העוקץ החדש שמסעיר את הרחוב החרדי

'עוקץ המאפיה': 6 מיליון שקל, בריחה מהארץ ושוקת שבורה • פרסום ראשון



מקרה העוקץ הבא, המתפרסם כאן לראשונה, הוא חריג בכל קנה מידה - הן בהיקפו והן בטיב הדמויות ה'מככבות' בו. בידי 'בחדרי חרדים' שמורים פרטיהם של כל המעורבים בפרשה.

ראשיתה של הפרשה לפני מספר חודשים, אז הגיע אברך השייך לחסידות ויז'ניץ לאחד מחלפני הכספים המוכרים במגזר החרדי, ובפיו סיפור מקורי, באמצעותו הצליח להפיל בפח עוד רבים וטובים. לדבריו, הוא בעליה של מאפיית המצות של החסידות, והוא מספק את המצות לחסידים ואף לאדמו"ר עצמו. דא עקא, התנור של המאפייה התקלקל ואי אפשר לתקנו. מכיוון שהאדמו"ר ידוע כבעל מדקדק גדול, הרי שיש לרכוש תנור משוכלל עם מיטב ההידורים והשכלולים, במחיר של לא פחות משני מיליון שקלים! מכיוון שאין כסף בידו, הוא מבקש לפרוט המחאה שהתאריך הנקוב בה הוא בעוד חודשיים, או אז, תתחיל המאפייה לייצר מצות בפועל. הכסף יתחיל לזרום מהלקוחות וסוכני המכירות, והוא ישמש לפדיון ההמחאה.

"כשהאברך הציג את גרסתו, הוא ביקש ממני בסך הכל מאה וחמישים אלף שקלים", מספר אחד הצ'יינג'רים ל'בחדרי חרדים'. "הבנתי מיד שמדובר באדם שמגלגל כספים ולא רציתי לקחת ריזיקה בלא ערבות מתאימה. אמרתי לו: תביא לי ערב שיביא המחאות של חשבון הבנק שלו, כפיקדון וערבות להמחאה שאותה אתה מבקש לפרוט. הלה הסכים וחזר אלי לאחר זמן קצר. האברך שהתייצב לצידו, הציג עצמו כעורך דין ידוע. בהמשך התברר לי כי זו הייתה רק בדותה אחת במסכת הכזבים שלהם. הוא אמנם אדם אמיד, אבל רחוק מלהיות עורך דין... בדקתי באמצעות המסלקה שיש בבית העסק שלי את טיבם של ההמחאות שכנגד, והתברר לי כי יש להם כיסוי ואין כל בעיה לכאורה. פדיתי את ההמחאה של 'בעל המאפיה' וחיכיתי לתאריך הפירעון".

כמו בכל פרשית עוקץ, ההמחאה חזרה ללא כיסוי מהבנק. הצ'יינג'ר ניסה ליצור קשר עם האברך המתגורר באחד הישובים בארץ, אך לא הצליח להשיגו. בשלב זה, הוא בא בדברים עם הערב וביקש ממנו לפרוע את החוב כמתחייב. הערב ביקש את מספרם של הצ'קים שניתנו כערבות, ובמקום לפרוע אותם, מיהר להתקשר לבנק ולתת הוראת ביטול... שיחות טלפון שנעשו לא הניבו כל התוצאה. הערב התחמק ודחה את המלווה באמתלות שונות. "תתקשר בעוד שבוע, בעוד שבועיים, בעוד חודש", לבסוף, הוא הציע לחלפן: "התקשר אלי בפסח, אז ייכנס כל הכסף מהמצות ונוכל לפרוע את החוב".

האברך הצדיק התגלה כשותף לפשע

בבירור שערך מיודענו החלפן, העלה כי מדובר בחוליה אחת בשרשרת ההונאה. מסתבר כי האברך 'אופה הסיפורים' הצליח להוליך שולל עוד למעלה מעשרה (!) חלפנים. הסכום הכולל של העוקץ, עומד על 6 מיליון שקלים טבין ותקילין. כמה מהחלפנים שכרו חוקר פרטי, שניסה להתחקות אחר עקבותיו של הנוכל. באמצעות איכון שיחות הטלפון שנעשו אליו, התברר כי האיש עזב את הארץ באמצעות דרכון זר והוא שוהה כעת בטורונטו. האברך לא טרח לענות לשיחות הטלפון. וגם כשהגיב, נענו החלפנים בטריקת טלפון מידית.

משטרת ההגירה בדקה ומצאה, כי ברישומיה לא מופיעה כל יציאה תחת שמו האמתי, וככל הנראה, עזב הלה את הארץ בזהות בדויה.

עוד התברר, כי מסתבר שהערב הוא שותף לאותו נוכל, בתמורה לאחוזים מעסקת הביש. בנוסף לחלפן האמור, התחייב הערב בעוד מספר צ'יינג'ים לערבות עבור האברך. בסך הכל, מגיעים סכומי ההמחאות שנתנו כערבות ל-400,000 שקלים.

החלפן המדובר לא אמר נואש, והוא נסע לביתו של האברך הנוכל, שם פגש עוד אברך מסכן שנפל קרבן לעוקץ, כאשר הסכים להפקיד את חסכונותיו - בסך מאה אלף שקלים - בידי 'בעל המאפיה'. "מחר אני אמור לחתן את בתי", בכה הלה בדמעות שליש בפני רעייתו של הנוכל, "איך ובמה אוכל לשלם את ההוצאות? בעלך הבטיח כי יתן לי את מלוא הסכום לפני החתונה. כעת אני עומד בפני שוקת שבורה".

הרעיה פרצה גם היא בבכי וטענה כי בעלה אינו בבית: "אמרתי לו שיפסיק עם גלגולי הכספים הללו ואין לי כל שליטה עליו". היא ביקשה לסייע לנושים והציעה להם להתקשר ל'אברך צדיק' שמטפל בעניניו של הבעל.

החלפן מיהר להתקשר ל'צדיק'. אלא שפניו התעוותו בעגמומיות, כאשר זיהה כי מדובר באותו ערב - שותף לפשע...

לפחות חלפן אחד ניצל

גם כאן לא אמר החלפן נואש, והוא פנה באמצעות עורך דינו להוצאה לפועל. זו נעתרה מיד לבקשה והטילה עיקול על חשבונו של הערב. מתברר, כי בחשבון הייתה יתרת זכות של 2.5 מיליון שקלים.

"לא ברור למה הוא נתן הוראת ביטול. אפשר שהוא חשב לייבש את החלפנים כל אחד בתורו. הוא כנראה סבר כי יוכל להגיע אתנו להסדרים שנוותר על חלק מהסכום בתמורה לפרעון ההמחאות שהפקיד בידינו, וכך הוא ירוויח עוד כמה רבבות שקלים על הדרך", אומר איש שיחנו.

הערב נלחץ, והגיש ערר להוצאה לפועל, בו טען, כי אין לה זכות להטיל עיקול על מלוא החשבון, זולת אותם 400,000 שקלים עליהם התחייב באמצעות ההמחאות שפיזר. אולם ההוצאה לפועל לא קיבלה את טענותיו.

"על פי החוק, ברגע שבעל החשבון נהג שלא כדין כשביטל את ההמחאות, בעוד שיש לו את מלוא הסכם ביתרת חשבונו, רשות ההוצל"פ גם נוהגת 'שלא כדין' ומעקלת את מלוא החשבון עד לפרעון בפועל של כל החוב". נאמר לו.

הנושא אמור להידון בימים הקרובים בפני ערכאת ההוצל"פ. אבל גם אם החלפן ששוחח עמנו יקבל בסופו של דבר את המגיע לו, הרי שמיליוני שקלים נוספים ירדו כנראה לטמיון.
עוקץ כסף הלוואה חצר חסידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד