כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לראשונה זה 12 שנה

משחתת טורקית עגנה בנמל חיפה: החיילים לא הורשו לרדת

לראשונה מזה 12 שנה משחתת של הצי הטורקי עגנה במפרץ חיפה במסגרת תרגיל נאט"ו אולם החיילים לא הורשו לרדת ממנה |  באונייה טענו ל'כאן חדשות': "מסרבים לאפשר להם לרדת בטענה שאין להם דרכונים. בכל העולם הם עוגנים ויורדים לחוף"

משחתת טורקית עגנה בנמל חיפה: החיילים לא הורשו לרדת
חיפה צילום: משה שי, פלאש 90

בנמל חיפה עגנה הבוקר, "הפריגטה קמלרייס" של חיל הים הטורקי. כלי השיט הגדול, ועליו 203 אנשי צוות, הגיע לאזור במסגרת משימת סיור של כוח נאט"ו, יחד עם אוניה אמריקנית של נאט"ו, ויתארח בארץ כמה ימים. על פי הדיווח שנחשף ב'כאן חדשות', האונייה עוגנת בישראל מהשעה 09:30, אך החיילים והקצינים על המשחתת אינם מורשים לרדת אל החוף.

על פי הדיווח, גורם במשרד הפנים אמר כי שגרירות טורקיה פנתה למשרד החוץ במהלך הימים האחרונים ועדכנה על ההגעה הצפויה של כלי השיט הטורקי וכי לאנשי הצוות אין מסמכי נסיעה. במשרד החוץ פנו למשרד הפנים ואלו אישרו לארבעה קצינים בכירים מהמשחתת לרדת עם הגעתה כדי שאלו יגיעו לשגרירות וינפיקו מסמכי נסיעה ל- 200 נוסעי הספינה.

 

במשרד הפנים טענו ל'כאן חדשות' כי עד לרגע זה ארבעת הקצינים הבכירים שאושר להם לרדת לא עשו זאת וכך שאר החיילים לא יכולים להיכנס לישראל ללא אשרות - למרות שהגיעו כחלק ממשימה של ברית נאט"ו. 

הנציג הישראלי של האונייה אמר לכאן חדשות כי "האונייה התקבלה על ידי חיל הים הישראלי והתוכנית של הצוות הייתה לסייר בבית לחם ובירושלים, אבל נציג משרד הפנים בנמל חיפה מסרב לאפשר להם לרדת בטענה שאין להם דרכונים. חיילי נאט״ו לא אמורים להיכנס לשום מדינה עם דרכונים, יש להם תעודת חייל של נאט״ו ובכל המדינות בעולם הם עוגנים ויורדים לחוף". לדברי הנציג, הפנייה אל משרד הפנים נעשתה כבר אתמול.

הפריגטה הטורקית מלווה בספינת הטילים האמריקנית, פורסט שרמן. מדובר צה"ל נמסר כי העגינה היא במסגרת שיתוף הפעולה והתמיכה של ישראל בנאט"ו. לכלי השיט הטורקי לא מתוכננות פעילויות משותפות לצה"ל, לרבות קבלות פנים, אימונים או מפגשים. כלי שיט של חיל הים של טורקיה לא עגנו בישראל, כבר 12 שנה.

יחסי ישראל טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד