י"ז תמוז התשפ"ד
23.07.2024
נייר טואלט ב-40 ש"ח

"צריך מחאת צרכנים": רשתות המזון נגד העלאת מחירים

רוב רשתות השיווק הגדולות סיפרו שהן סירבו לבקשת העלאת המחירים של קימברלי קלארק שנכנסה לתוקף בסוף השבוע| החברה ביקשה לייקר את רוב מותגיה בעד כ-9%

"צריך מחאת צרכנים": רשתות המזון נגד העלאת מחירים
צרכניה. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת קימברלי קלארק שבבעלותה המותגים "האגיס" ו"לילי" הכריזה על עליית מחירים שהייתה אמורה להיכנס לתוקף כבר בסוף השבוע, אך נתקלה בסירוב מרוב רשתות השיווק הגדולות.

ע"פ הדיווח של מירב קריסטל ב"ynet" החברה ביקשה לייקר את רוב מותגיה בעד כ-9%, ע"פ הפירוט הבא: נייר טואלט לילי ומולט שמורת טבע ב-7% בממוצע, (לרוב מדובר במותגים היקרים בקטגוריה). עוד ביקשה לייקר בממוצע: נייר טואלט לילי לח ב-9%, מגבות נייר ניקול ב-8%, ניקול תבניות אפייה, רדיד אלומיניום, נייר אפייה, ניילון נצמד ושקיות אשפה ב-7.5%, קוטקס תחבושות וטמפונים ב-5%, מגבוני האגיס ב-9%, חיתולי האגיס ב-7%-8%, טיטולים ב-9% וטישו לילי צבעוני וקלינקס ב- 7.5אחוז.

אחת מרשתות השיווק בשיחה עם "ynet": "מדובר בהתייקרות הזויה, חבילת נייר טואלט דו שכבתי 32-30 גלילים של רמי לוי, שופרסל, שניב וסנו נמכרת בין 19.90 ל-30 שקל. קימברלי קלארק רוצים 40 שקל ומעלה בלי למצמץ (כבר היום יש רשתות כמו אלונית שמוכרות את המותג בכ-45 שקל לאריזה כזאת, מ.ק). הייתי בטוח שזה יעשה הרבה רעש. כי מה זה טונה סטארקיסט? לא רוצה טונה אל תאכל טונה. יש מלא תחליפים. נייר טואלט? חיתולים? את זה לייקר? באמת? מוצר צריכה כה בסיסי? קימברלי קלארק מגלגלת את העלויות בצורה אגרסיבית מדי לציבור. נייר טואלט ב-40 שקל? לאן נגיע? ואני גם לא מבין את הצרכנים שקונים את זה. המותג הפרטי גם של חצי חינם ואושר עד ושאר המותגים הזולים הם כבר בפער מלילי".

לשאלת "ynet" האם הם לא יקבלו סחורה כי לא אישרו את ההתייקרות ענה כי "אני מאמין שלא ישלחו לנו סחורה. עוד שבוע-שבועיים המדפים אמורים להתרוקן. ייתכן שיש קמעונאים שאישרו ויספגו את זה אבל זאת התאבדות. זאת התייקרות קיצונית. צריך מחאת צרכנים".

ברשתות שופרסל ויוחננוף אמרו ל-"ynet" שלא אישרו את ההתייקרויות. ברמי לוי אמרו: "לא נאשר עד לפחות עד החגים. לא ניתן לזה יד. אם ניתן לשני אנשים נייר לילי ונייר טואלט של רמי לוי ביד - מיליון שקל למי שיזהה את ההבדל. לצערי הצרכנים הם אלה שמשתפים פעולה עם זה. זכותם לגבות יקר אם צרכנים מוכנים לשלם. יש הרבה תחליפים בחצי מחיר".

רשת בינונית אמרה: "אישרנו להם מחיר קנייה חדש כי בלי זה הם לא מספקים".

קימברלי קלארק מסרה בתגובה: "כתמיד, אנו נמצאים בדיאלוג שוטף עם לקוחותינו".

 

 

יוקר המחיה התייקרות העלאת מחירים רשתות מזון מאבק צרכנים צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד