ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לשבש אספקת נשק

ישראל הגבירה את התקיפות על שדות התעופה בסוריה

ישראל הגבירה את התקיפות על שדות התעופה בסוריה כדי לשבש את השימוש הגובר של טהראן בקווי אספקה ​​אוויריים | איראן מנסה לספק נשק לבעלות ברית בסוריה ולבנון כולל חיזבאללה

ישראל הגבירה את התקיפות על שדות התעופה בסוריה
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

מקורות דיפלומטיים ומודיעין אזוריים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי טהראן אימצה את התחבורה האווירית כאמצעי טוב יותר להובלת ציוד צבאי לכוחותיה וללוחמי בעלות בריתה בסוריה, בעקבות שיבושים בהעברות קרקעיות.

עוד דווח, כי ישראל הגבירה את התקיפות על שדות התעופה בסוריה כדי לשבש את השימוש הגובר של טהראן בקווי אספקה ​​אוויריים שנועדו לספק נשק לבעלות ברית בסוריה ולבנון כולל חיזבאללה.

שר החוץ של סוריה הגיב לתקיפות האוויריות ביום רביעי האחרון, ואמר כי "ישראל משחקת באש ומאיימת על הביטחון האזורי". מקור דיפלומטי אזורי אמר לרויטרס שהתקיפות סימנו שינוי במיקוד הישראלי. "הם התחילו לפגוע בתשתיות המשמשות את האיראנים לאספקת תחמושת ללבנון", אמר המקור. "בעבר זה היה רק ​​האספקה ​​אבל לא שדה התעופה. עכשיו, הם עלו על המסלול", הוסיף הגורם.

השינוי הזה נבע מהשימוש הגובר של איראן במטוסי נוסעים מסחריים במקום העברות קרקעיות כדי להעביר נשק לשני שדות התעופה הגדולים של סוריה, בחלב ובדמשק, מקור המודיעין אמר כי איסוף המודיעין של ישראל הצביע על "יותר טיסות שהיו בשימוש להובלת נשק וציוד צבאי שניתן להבריח בטיסות האזרחיות הרגילות מטהראן".

"התקיפות מספקות גם רמזים לגבי המקום שבו איראן מעמיקה כעת הוא ההתבססות", אמר נוואר שעבאן, אנליסט במרכז למחקרים אסטרטגיים, המתמקד בסוריה. "הדבר המסוכן הוא שכשאנחנו מסתכלים על האזורים האלה שנפגעים, זה אומר לנו שאיראן התפשטה יותר", אמר שעבאן לרויטרס, "בכל פעם שאנחנו רואים תקיפה באזור חדש, התגובה היא 'וואו, ישראל פגעה שם'. אבל מה שאנחנו צריכים להגיד זה וואו, איראן שם".

תקיפה ישראלית תקיפה אווירית תקיפה בסוריה דמשק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד