ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

אסד שלח מטוסים לעבר בסיס בריטי • יעלון מרגיע: "המשיכו בתכנונים"

אסד לא חושש להתגרות במערב • משרד ההגנה הבריטי אישר כי מטוסים סוריים זוהו מתקרבים לעבר בסיס שבריטניה מחזיקה בקפריסין • שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון מרגיע את הציבור בישראל: "מי שתכנן חופשה בחגים - יכול להמשיך בתכנון" • לקראת תקיפה?

אילוסטרציה, צילום: דובר צה"ל
אילוסטרציה, צילום: דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פועל בכדי לשכנע את האומה האמריקאית, ובמרכזה – הקונגרס, בנחיצות פעולה צבאית נגד סוריה, ובינתיים – דובר משרד ההגנה הבריטי אישר אתמול (ראשון) כי מטוסי בריטיים, המוצבים בקפריסין, הוזנקו בשבוע שעבר לאחר שזוהו מטוסים, ככל הנראה סוריים, מתקרבים לעבר הבסיס אקרוטירי שבדרום האי.

על פי הדיווח, שהתפרסם ב"דיילי מיילי", משרד ההגנה בבריטניה אישר כי מטוסים בלתי מזוהים חדרו אל מרחב בינלאומי השוכן ממזרח לאי. המטוסים נסוגו ללא שנדרשה פעולת יירוט.
גורם צבאי אמר ל"סנדיי פיפל" הבריטי: "דוחות מודיעיניים מהתקופה האחרונה הזהירו מפני מתקפה על אקרוטירי". זהו בסיס שבריטניה מחזיקה מעבר לים, ומשרתים בו יותר מ-1,300 אנשי צוות.

עוד בנושא:
קולות מלחמה • איראן מאיימת: "נחטוף את הבת של אובמה"
מאיים • אסד: אם נותקף - איראן וחזבאללה ינקמו

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נשא אמש דברים בכנס המכון למדיניות לוחמה בטרור והתחייס למצב של התקפה אמריקנית על סוריה. ""אנחנו מלכתחילה, בהסתכלותנו על מלחמת האזרחים הסורית בשנתיים וחצי האחרונות, מצהירים ופועלים כמי שאינו מעורב וכמי שאינו מתערב אלא אם כן פוגעים באינטרסים שלנו להם קראנו קווים אדומים. למרות זאת, אנו נערכים להשלכות של פעולה כזאת או אי פעולה כזאת. "

יעלון אמר: "השורה התחתונה של הערכת המצב היום היא שמירת השגרה – כל מי שתכנן חופשה בחגים יכול להמשיך בתכנון ולהערכתי התכנון ייצא לפועל מבלי להיפגע".
מטוסים סוריה בריטניה חדירה יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד