י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עושים סדר ב'עדה' • חבר הבד"צ נגד הפגיעה בראב"ד

התייצבות פומבית ראשונה של חבר בד"צ 'העדה החרדית' למען הגר"מ שטרנבוך • בדרשה שנשא הגר"נ פרנקל אמר: "אנשים קטנים מבקשים להכתיב מה לפסוק וכיצד להחליט"

הראב"ד הגר"מ שטרנבוך
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך

התייצבות פומבית ראשונה, של חבר הבד"צ העדה החרדית, למען הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, בפרשיית גולובנצ'יץ.

לאחר סדרת כתבי הפלסטר שהוציאו אנשים, בטענה כי הם תובעים את כבודו של ארגון 'אתרא קדישא', בפרשיית סביב מתחם גלובונצ'יץ בבית שמש, נדמו קולותיהם של חברי הבד"צ. כזכור, כעשרים וחמשה רבנים מקרב מוצ"י העדה, יצאו במכתב חריף, התובע את עלבונו של הראב"ד, שכבודו הפך למרמס בידי פוחזים וריקים.

עם זאת, הרבנים, לא התערבו בסוגיה עצמה, שנתונה כידוע לחילוקי דעות בין הגאב"ד הגרי"ט וייס וחלק נכבד מחברי הבד"צ, לבין הראב"ד, אלא נדרשו רק להיבט של כבוד התורה שהושפל, בארץ ובחו"ל. גם האדמו"רים מדושינסקיא ותולדות אהרן , שקהילותיהם נמנות על חוג חברי העדה החרדית, התמקדו במחאה על בזיון כבוד התורה.

בדרשה שנשא הגאון רבי נפתלי פרנקל, חבר הבד"צ, רב קהילת חתם סופר ורבה של שכונת תל ארזה בירושלים, בשבת שובה , יצא הגר"נ חוצץ נגד ה'שועלים הקטנים המחבלים בכרמים' ומחה נמרצות נגד הפגיעה בכבוד התורה. כך גם מתח הגר"נ ביקורת על השפלים הצעירים, שמנסים להכתיב לראב"ד כיצד לפסוק ואיך להורות.

"בפרשת השבוע ", אמר הגר"נ, "נאמר: האזינו השמים ואדברה, ותשמע הארץ אמרי פי. משה רבינו קורא לכולם לשמוע ולהאזין לו. ותשמע הארץ, גם אנשים קטנים , ישמעו אמרי פיו. בעבר, נהוג היה כי הקטנים נשמעים לגדולי ישראל. על פי גדולי הדור יישק כל דבר והם פעלו וצייתו להם, על פי הכוונתם והוראתם. אף אחד לא הרהיב עוז, להרהר או לערער אחריהם, אף אחד לא קעקע את פסיקותיהם".

"כיום", המשיך הגר"נ להביע את זעזועו, "לדאבוננו, המגמה התהפכה ומצב הדור התדרדר לעברי פי פחת. והנה קמתם תחת אבותיכם, תרבות אנשים חטאים. הקטנים מבקשים להכתיב לגדולים, מה לפסוק וכיצד להחליט. זוהי שערורייה גדולה. בזיון תלמיד חכם שאין כדוגמתו. הם יקבעו לראב"ד כיצד יפסוק? כל יום, מוציאים החוצפנים הללו השמצות וכתבי פלסטר נגד הגר"מ, רק בגלל שאינו מיישר קו עם דרישותיהם ! וכי הוא אינו יודע מה לעשות וזקוק לעצתם? הרי חז"ל אמרו: ועשית ככל אשר יורוך. אז כיוון שדעתו איננה לרוחם של אחרים, הותרה הרצועה והותר דמו? להיכן הגענו?!".

הגר"נ הוסיף, כי הוא מבקש לנצל את הבמה הזו, כדי למחות על כבוד התורה וקרא לקהל מאזיניו להמשיך ולשמור על כבוד התורה של כל גדולי ישראל, בפרט בימים אלו, שבו אנו מבקשים לעצמנו כל זכות, שתטה את הכף לזכותנו בבית דין של מעלה.
פרנקל הראבד שטרנבוך גולובנציץ העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד